Recensie: A family for the holidays RECENSIE

Recensie: A family for the holidays

Nadat Miranda vorig jaar op zoek is gegaan naar haar echte vader en familie, is ze beland in het een dorpje in Vermont. Hier heeft ze nieuwe familie leren kennen, het kerstgevoel ontdekt en ook nog een hele knappe klusjesman in haar hart gesloten. Ze kan dan ook niet wachten om deze kerst weer terug te gaan. Op het vliegveld treft ze een oude bekende en dit zet haar toekomst met haar nieuw hervonden familie en vriend Ian op losse schroeven.

Ook deze film van Hallmark Channel heeft online verschillende titels. Een alternatieve titel van de film is Engaging father christmas.

Het belangrijkste wat opvalt aan deze film is dat er behoorlijk wat mysterie in zit. Van kerstfilms ben je gewend dat ze voorspelbaar zijn en happy eindigen, en dat is juist iets wat we zo fijn vinden, maar A family for the holidays is daarin iets anders. Het mysterie wat ontstaat op het vliegveld zorgt ervoor dat je je als kijker afvraagt waar deze film naartoe gaat. Dit mysterie onderscheidt de film van andere Hallmark kerstfilms en dat is een pluspunt.

Gelukkig weten ze ook dat echte kerstgevoel te behouden. De film zit weer vol romantiek en het dorpje Carlton Heath is goed gevuld met kerstversiering. Ook kent de film behoorlijk wat drama, vanwege Miranda haar nieuw ontdekte familie. Al met al heeft A family for the holidays een vermakelijk plot, wat als kijker je aandacht vasthoudt.

De hoofdrollen worden gespeeld door Erin Krakow en Niall Matter. Niall is perfect gecast als de lieve Ian, compleet met charmante glimlach en mooie ogen. Echter, ze zijn iets minder geloofwaardig als het koppel Miranda en Ian. Miranda woont in Seattle, dus ze zien elkaar door de lange afstand niet zo vaak. Wanneer ze elkaar dan eindelijk zien verwacht je volop romantiek, en ook wat seksuele spanning en op zijn minst wat geflirt. Hallmark is natuurlijk een familiezender, dus de films moeten voor alle leeftijden te bekijken zijn. Toch merk je bij deze film een groot nadeel hieraan, want de relatie tussen Miranda en Ian blijft behoorlijk braaf en daardoor kinderlijk en minder overtuigend. Als je elkaar al zolang niet hebt gezien, verwacht je niet dat ze zich zo gedragen, toch? Het ontbreekt ze aan 'chemistry' en de échte liefde voel je als kijker niet.

A family for the holidays / Engaging father christmas is een prima kerstfilm. Het is geen hoogvlieger ten opzichte van de andere Hallmark kerstfilms, maar het is simpelweg wel een vermakelijke film.

Recensie: A family for the holidays

A Family for the Holidays

1  2  3  4  5

Miranda Chester is een succesvolle ontwerper uit Seattle die valt voor klusjesman Ian uit een klein dorp in Vermont. Samen zijn ze een onwaarschijnlijk stel, maar hun liefde kent geen grenzen. Enthousiast vertrekt zij naar Vermont, waar zij voor het eerst haar lang verloren familie zal ontmoeten én zal ondervinden of Ian en zij klaar zijn voor de volgende stap… Een datum prikken voor hun huwelijk. Maar dan loopt Miranda op het vliegveld haar oude liefde Josh aan. Deze toevallige ontmoeting zet een wervelwind van gebeurtenissen is gang die haar relatie met Ian én de band met haar nieuwe familie zwaar op de proef stelt. Zal haar droom van een winterbruiloft smelten als sneeuw voor de zon? Of kan zij het tij nog keren?

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk

• Het Wilde Eiland 2: Vuurlicht - Karen Swan