Recensie: Westworld seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Westworld seizoen 3

Westworld seizoen 3 speelt zich drie maanden na de gebeurtenissen van het tweede seizoen af. De androïden mochten het themapark Westworld nooit verlaten, maar in het derde seizoen bevinden ze zich in de echte wereld. Dolores, die zich in de echte wereld bevindt, heeft 5 processing cores bij zich die ze van het mainframe heeft gestolen. Ondertussen zit Maeve vast in het themapark van de Tweede Wereldoorlog waar ze Lee en Hector tegenkomt. In het derde seizoen probeert William uit Westworld te ontsnappen, maar hij kampt met schuldgevoelens omdat hij zijn dochter heeft vermoord...

Zoals je kunt lezen heeft Westworld seizoen 3 weer heel wat voor ons in petto! Dit seizoen is dan ook iets anders dan we gewend zijn aangezien het merendeel van de serie zich in de echte wereld afspeelt en niet meer in Westworld. Aan de ene kant is het erg slim van de makers om een nieuwe weg in te slaan, als een serie zichzelf te veel gaat herhalen dan haken de kijkers af. Toch mist de serie de nieuwigheid van het eerste seizoen. Waar je in seizoen 1 echt omvergeblazen werd, heb je dat gevoel niet meer in Westworld seizoen 3.

Maakt dat van Westworld seizoen 3 een slecht seizoen? Nee, dat zeker niet! De thema's die in de serie verwerkt worden zijn ontzettend interessant en het blijft je aan het denken zetten. Dit maakte de eerste paar seizoenen van Westworld zo goed en de makers laten ook met dit seizoen zien dat ze verschillende thema's kunnen behandelen.

De acteurs van Westworld zijn stuk voor stuk erg goed. Een van de acteurs die benoemd moet worden is Aaron Paul. Hij is nieuw toegevoegd aan de cast en hij vertolkt de rol van Caleb. Aaron Paul kennen we allemaal natuurlijk uit de geweldige serie Breaking Bad (hij speelde hierin de rol van Jesse Pinkman) en met Westworld laat hij nog maar eens zien wat voor een sterke acteur hij is! Ook de andere castleden die we van de eerdere seizoenen kennen zijn stuk voor stuk heel fijn om naar te kijken.

Westworld seizoen 3 is dus anders dan we van Westworld gewend zijn. Dit is in het begin even wennen, maar dankzij de interessante thema's en sterke acteurs blijft het seizoen boeiend. Toch weet de serie ons niet zo te verrassen als de eerste twee seizoenen.

Recensie: Westworld seizoen 3

Westworld - Seizoen 3

1  2  3  4  5

In seizoen 3 komen de nieuwe goden eraan… en ze zijn razend. De levensechte androïden (hosts) mochten het themapark Westworld nooit verlaten. Nu het spel zijn einde nadert, maken de ontketende robots hun opwachting in onze wereld. De adembenemende serie is bedacht door Jonathan Nolan en Lisa Joy. Grote namen, waaronder Tessa Thompson, Ed Harris, Vincent Cassel, en Rodrigo Santoro, spelen erin mee. Deze donkere odyssee is geproduceerd door J.J. Abrams’ Kilter Films en Bad Robot Productions en stelt vragen over de realiteit, over onze (on)menselijkheid en de vrije wil.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox