Recensie: WandaVision RECENSIE

Recensie: WandaVision

In deze nieuwe serie in het Marvel Universum van Disney+, genaamd WandaVision, begint het verhaal in de jaren ‘50 van de vorige eeuw. Wanda en Vision zijn gelukkig samen en hun leven wordt als een soort retro sitcom geschetst. Dit is nogal verwarrend, omdat Vision toch echt overleden is in Endgame, de meest recente Avengers-film. Dat werkt verwarrend, wat aan de ene kant lastig is, maar je als kijker wel prikkelt om verder te kijken: want wat is er nu precies gaande in WandaVision?

De eerste 3 afleveringen vraag je je af: wat gebeurt er nu precies? Maar in aflevering 4 wordt duidelijk wat er van buitenaf allemaal aan de hand is. Het is nog steeds puzzelen als kijker, maar je interesse is absoluut gewekt. Langzaamaan begint het te dagen wat er gaande is rondom Wanda, al is het nog lastig uit te leggen hoe dit precies werkt. Maar Marvel kennende wordt dit zeker nog uitgelegd: en dat maakt dat het frustrerend is om te moeten wachten op nieuwe afleveringen.

De serie lijkt dan de ontwikkelingen in de filmindustrie te volgen, maar ook iedere keer een decennium te verspringen: zowel het decor als de outfits van Wanda en Vision gaan van de stijl uit de jaren ‘50 (aflevering 1) over naar de jaren ‘60 (aflevering 2). Hierna wordt ook overgeschakeld naar kleurentelevisie, aangezien het daarvoor in zwart wit was. Dan wordt ook nog de sprong gemaakt naar de jaren ‘70 (je raadt het al, in aflevering 3!)… Als kijker heb je eigenlijk geen idee wat er aan de hand is, maar toch kun je smakelijk lachen om de situaties waarin Wanda en Vision zichzelf bevinden.

Ergens is WandaVision heel anders dan de rest van het Marvel Universum, maar toch ook weer niet. Door de sitcom-achtige vertoning voelt het anders, maar je kent de personages en hun krachten - die blijven onveranderd.

Wij kunnen niet wachten om te zien hoe het verhaal verder gaat, want we zijn absoluut nieuwsgierig naar de rest van dit avontuur! Een echte aanrader voor alle Marvel fans, maar ook voor liefhebbers van avonturenverhalen!

Recensie: WandaVision

WandaVision

1  2  3  4  5