Recensie: The very excellent Mr. Dundee RECENSIE

Recensie: The very excellent Mr. Dundee

Paul Hogan probeert te genieten van de rust die zijn pensioen met zich meebrengt, maar helaas zijn er veel mensen die zijn rust verstoren. De Britse koningin biedt hem een heus ridderschap aan - maar Paul heeft daar allemaal geen behoefte aan. Toch laat hij zich overhalen om te accepteren, vooral omdat zijn kleindochter vriendjes probeert te maken in haar nieuwe klas en ze denken dat zij liegt. Maar met het accepteren van deze eer begint voor Paul Hogan een hele reeks met nare gebeurtenissen.

In The very excellent Mr. Dundee spelen Paul Hogan en een aantal andere acteurs zichzelf. Na zijn rollen in de Crocodile Dundee films is hij van de radar verdwenen. Zijn manager wil hem, samen met de filmmakers, overhalen om nog een Dundee film te maken. Verder zijn veel mensen vergeten wie hij is, of denken dat hij iemand anders is: namelijk de 'echte' Crocodile Dundee, Steve Irwin. Deze man deed werkelijk wat Paul in de Dundee films deed: hij was een echte waaghals met krokodillen en andere gevaarlijke dieren. Veel mensen verwarren Paul met de andere man, tot zijn frustratie.

Naast een zekere lompheid die Paul in de film heeft, moet ook gezegd worden dat hij veel pech heeft. Zonder het zo te bedoelen plaatst hij zichzelf als racist en daarnaast agressief tegen kinderen! De media pikt dit natuurlijk allemaal op, waardoor Hogan door iedereen steeds negatiever gezien wordt. Je voelt medelijden voor de man als het zoveelste in zijn leven fout gaat. Als kijker hoop je ook dat het hem een keer voor de wind zal gaan, waardoor je wat meer betrokken ben bij de afloop van de film. Dit is slim gedaan, want je kijkt dan toch met andere ogen naar een film.

De spreekwoordelijke doos met Australische acteurs is door de makers van The very excellent Mr. Dundee opengetrokken: naast Paul Hogan zelf spelen Olivia Newton John (Grease) en Jacob Elordi (The Kissing Booth) een rol. Ook kleine cameos van veel andere Aussies zijn te zien: Hugh Jackman, Chris en Luke Hemsworth, comedian Jim Jefferies... Om nog maar te zwijgen over de Amerikaanse acteurs die te zien zijn als zichzelf; Chevy Chase, Mel Gibson en John Cleese! Alleen al als je houdt van een film met een grote sterrencast, zou je The very excellent Mr. Dundee moeten kijken.

Een super goede film zou ik The very excellent Mr. Dundee niet noemen, maar omdat je veel bekende mensen ziet en Paul Hogan in hilarische situaties belandt, zul je als kijker smakelijk lachen om de film. Verwacht er niet te veel van, maar ga lekker zitten en laat je verrassen door deze film. The very excellent Mr Dundee was positief verrassend; daarom geen drie, maar vier hartjes!

Recensie: The very excellent Mr. Dundee

The Very Excellent Mr. Dundee

1  2  3  4  5

Dundee is terug! Of hij het nu leuk vindt of niet!

De Australische filmster Paul Hogan, bekend van de succesvolle Crocodile Dundee-reeks, geniet van zijn pensioen. Dus als zijn agent langskomt en meldt dat hij tot ridder geslagen kan worden vanwege verdiensten als acteur slaat hij het aanbod af. Maar dan belt zijn kleindochter Lucy: ze heeft op haar nieuwe school verteld dat opa het ridderschap is aangeboden, maar haar klasgenoten lachten haar uit! Vanaf dat moment gaat alles mis en brengt zijn naïviteit hem ongewild in vreemde en hilarische situaties die van kwaad tot erger worden. Tot afgrijzen van zijn agent glijdt Hogan's reputatie binnen enkele weken af van hero naar zero. Paul realiseert zich dat hij alles op alles moeten zetten om zijn reputatie, en die van zijn kleindochter, te redden.

Een verrassende komedie met gastrollen van andere oudgedienden onder wie Mel Gibson, Olivia Newton-John, Chevy Chase en John Cleese.