Recensie: Horizon Line RECENSIE

Recensie: Horizon Line

Als Sara na een tijd terugkeert naar het tropische eiland voor een bruiloft van vrienden komt ze haar ex Jackson weer tegen. Door omstandigheden moeten ze samen met een klein vliegtuig naar het eiland waar de bruiloft is. Als de piloot een hartaanval krijgt en ze in een storm belanden wordt het een grote uitdaging om hier levend uit te komen.

Het verhaal van Horizon Line is heel simpel, Sara en Jackson komen bijna elke ramp die je kunt bedenken bij het reizen in een klein vliegtuig tegen. Daarbuiten is er weinig context op een bruiloft en een klein drama in de relatie tussen Sara en Jackson na. Deze eenvoud past goed bij het verhaal en maakt ook dat je niet heel erg hoeft na te denken bij deze film. Aan de andere kant maakt het Horizon Line ook weinig uitdagend en meer dertien in een dozijn film. Het deel waarin Sara en Jackson samen in het vliegtuigje zitten beslaat, heel logisch, het grootste deel van de film. Dit stuk duurt gevoelsmatig ook erg lang en lang niet alle rampen die ze tegenkomen en overwinnen zijn even geloofwaardig. Het beste stuk is eigenlijk nog wel de bijna ramp aan het einde als er als klap op de vuurpijl na alles wat tegenzit ook nog even een haai voorbij komt gezwommen.

De cast van Horizon Line is goed gekozen en bestaat het merendeel van de uit alleen Sara (Allison Wiliams) en Jackson (Alexander Dreymon). Het acteerwerk is oké, niet bijzonder maar ook niet slecht. De chemistry tussen hen is goed en dat is meteen het sterkste element in het verhaal. De setting van Horizon Line, een tropisch eiland, is prachtig en maakt dat je meteen een reis wilt boeken naar een of andere tropische bestemming. Zonder klein vliegtuig natuurlijk. Er zijn veel special effects gebruikt om het vliegstuk te filmen. Deze zijn passend bij de film en het verhaal maar een aantal gebeurtenissen zijn nogal ongeloofwaardig. Zoals het op de vleugel klimmen tijdens het vliegen om brandstof in het vliegtuig te kunnen krijgen of om de brandstofleiding te repareren.

Alles bij elkaar is Horizon Line een oké film maar ook niet meer dan dat. Zeker geen film die je per se gezien moet hebben maar ook weer niet zo slecht dat je wegzapt als je hem op tv tegenkomt.

Recensie: Horizon Line

Horizon Line

1  2  3  4  5

Van de makers van 10 Cloverfield Lane en The Shallows.

Sara (Allison Williams) en haar ex Jackson (Alexander Dreymon) zien elkaar na enige tijd terug wanneer ze uitgenodigd worden voor het huwelijk van hun beste vrienden op een tropisch eiland. Wanneer ze als enige passagiers aan boord gaan van een klein vliegtuig, krijgt de piloot plotseling een hartaanval en komen ze terecht in één van de grootste stormen ooit.