Recensie: Country comfort RECENSIE

Recensie: Country comfort

Nadat haar dromen om een grote countryzangeres te worden in het water zijn gevallen, komt Bailey als nanny op een ranch terecht bij een weduwnaar met vijf charmante en muzikale kinderen. Country comfort is een nieuwe Amerikaanse comedyserie op Netflix die wordt omschreven als: hartverwarmend, feelgood, series voor het hele gezin en muzikale serie.

Country comfort is een typische Amerikaanse familie sitcom, opgenomen in een studio, waar je bij iedere grap het overdreven gelach hoort van het publiek. De humor is dan ook wel enorm simpel en het acteren van de hele cast is enorm over the top, maar ach, de serie kijkt heerlijk weg. Wat dat betreft is de titel perfect passend: Country comfort is een comfortabele, vermakelijke serie waarbij je niet teveel hoeft op te letten. Het wordt omschreven als een moderne (al voelt de serie ook best old school af en toe), country versie van The Nanny. In Nederland is country niet zo groot, dus wij zijn misschien niet zo onder de indruk van bijvoorbeeld de gastrol van LeAnn Rimes, maar in Amerika doet country het altijd goed.

De hoofdrol van Bailey wordt gespeeld door multi-talent Katherine McPhee. Alhoewel we haar in Nederland niet heel goed kennen, is ze 2e geworden in het vijfde seizoen van American Idol. Daarna heeft ze een afwisselend CV op gebouwd, als zangeres, actrice (in o.a. de muzikale serie Smash en drama- en misdaadserie Scorpion, deze laatste werd uitgezonden op Veronica) en als musicalster in Waitress. Met haar lieflijke uitstraling en veelzijdigheid past de rol van Bailey haar enorm goed – alhoewel, met haar enorme acteer- en zangtalent is ze eigenlijk enorm overgekwalificeerd voor deze rol. Van haar stem krijgen wij in ieder geval geen genoeg.

De rest van de cast bestaat uit Eddie Cibrian als charmante vader van het gezin en Janet Varney als Summer, de gehate vriendin van de vader. De cast van vijf kinderen is absoluut goed gecast. Ricardo Hurtado, Jamie Martin Mann, Griffin McIntyre, Shiloh Verrico en Pyper Braun zijn lief, grappig en muzikaal getalenteerd. Zo spelen sommige piano of gitaar en kunnen ze zingen. En alhoewel ze enorm stereotype zijn, vinden ze al gauw de weg naar je hart.

Country comfort is geen absoluut hoogtepunt en het is zeker niet voor iedereen. Echter, het is lekker luchtig en hartverwarmend. Het kost je weinig energie en tijd om deze serie te kijken en als het je ligt, zal je absoluut vermaakt worden door deze cheesy sitcom.

Recensie: Country comfort

Country Comfort - Seizoen 1

1  2  3  4  5