Recensie: Wonder Woman 1984 RECENSIE

Recensie: Wonder Woman 1984

Diana is in de strijd tegen Ares haar grote liefde Steve verloren. Zelf is ze onsterfelijk en heeft ze haar jaren gewijd aan vechten tegen het kwaad. Maar wat gebeurt er wanneer er een artefact verschijnt die wensen uit kan laten komen? Niet alleen kan Diana Steve terugwensen, maar iedereen die iets wil hebben, kan dat krijgen... En dat is niet alleen weggelegd voor de mensen met goede bedoelingen!

Wonder Woman 1984 speelt zich (zoals je zult begrijpen) af in de jaren '80. De kleding, de kapsels, de omgevingen: alles wat je ziet is in die stijl gemaakt. Omdat dit een heel kleurrijke periode was, moet je als kijker even wennen aan het verschil. Wonder Woman, de voorgaande film uit 2017 speelt zich juist af in een grauwe en donkere periode: tijdens de Eerste Wereldoorlog. Dit contrast valt niet te missen, en is voor veel mensen waarschijnlijk een leuke toevoeging.

Wonder Woman 1984 begint jaren geleden, toen Diana nog een kind was. Hierdoor zie je ook nog een stuk van Themyscira, het eiland van de Amazones, wat erg gaaf gemaakt is. Daarnaast zijn dezelfde acteurs gebruikt als in de film uit 2017, wat fijn is als kijker. De ster van de film, Gal Gadot, doet het opnieuw uitstekend als Diana. Ook is Chris Pine weer terug in zijn rol als Steve, wat misschien verwarrend is als je niet weet hoe het verhaal van Wonder Woman 1984 gaat. Verder zijn ook de Amazones weer door dezelfde actrices gespeeld en komt Pedro Pascal (The Mandalorian, Game of Thrones) een rol vertolken in de film.

Er zit zowel actie als romantiek in deze nieuwe film van DC, net als dat je ziet wat jaloezie en begeerte met een mens kan doen. Hoewel de actie er best aardig in zit, valt het niet te vergelijken met Wonder Woman. Mede doordat de setting van beide films zo anders is, is het lastig ze naast elkaar te leggen. Omdat er in Wonder Woman 1984 geen sprake van een echte oorlog is - al wordt er zeker wel gevochten - lijkt het minder heftig dan de andere film over deze vrouwelijke superheld.

Waarom er precies gekozen is voor de jaren '80, is niet helemaal duidelijk. Wellicht dacht DC dat het een welkome afwisseling zou zijn qua tijd en omgeving, maar dit komt niet helemaal over in de film.

Wonder Woman 1984 is een lekkere actiefilm om te bekijken, maar doet qua inhoud zeker onder aan zijn voorganger in 2017. Het verhaal is soms wat verwarrend, bepaalde details zijn vaag en over het algemeen is de verhaallijn niet waterdicht. Verwacht je niet te veel van de film, dan belooft het een plezier avondje op de bank.

Recensie: Wonder Woman 1984

Wonder Woman 1984

1  2  3  4  5

Diana Prince leeft rustig tussen stervelingen in de levendige, strakke jaren tachtig - een tijdperk van overdaad dat wordt aangedreven door het streven om alles te hebben. Hoewel ze volledig tot haar recht is gekomen, blijft ze onopvallend door oude artefacten samen te stellen en alleen incognito heroïsche daden uit te voeren. Maar binnenkort zal Diana al haar kracht, wijsheid en moed moeten verzamelen als ze het opneemt tegen Maxwell Lord en de Cheetah, een schurk die bovenmenselijke kracht en behendigheid bezit.

Bekijk hieronder de trailer: