Recensie: Love, Victor - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Love, Victor - seizoen 1

Iedere YA fan kent het boek Simon vs. the Homo Sapiens Agenda van Becky Albertalli en de bijbehorende film Love, Simon. Het verhaal van Simon was baanbrekend en het veranderde Creekwood High School voorgoed. Enkele jaren later komt Victor als nieuwe leerling op deze school. Thuis heeft hij het niet makkelijk, op school maakt hij al gauw vrienden, maar hij is bezig met een zoektocht naar zichzelf. Gelukkig kan hij zo nu en dan de hulp inroepen van de enige echte Simon, die hem vanuit New York adviseert.

Love, Victor is een serie op Disney+ Star. Interessant is dat deze serie oorspronkelijk voor Disney+ is gemaakt. Tijdens het productieproces, werd besloten dat de serie niet gepast zou zijn voor Disney. Love, Victor ging daarom naar Hulu. Sinds we Disney Star hebben in Nederland, kunnen we Love, Victor dus eindelijk zien vanaf onze eigen bank!

Waarom was Love, Victor niet geschikt voor Disney+? Waarschijnlijk omdat de hoofdpersoon onderzoekt of hij hetero is of niet. Disney is tot op heden enorm traditioneel en voorzichtig als het gaat om dit soort verhaallijnen. Echter, Love, Victor is een enorm brave serie en verschilt niet enorm van een serie zoals Diary of a future president.

Het plot is goed geschreven. De serie borduurt duidelijk voort op het verhaal van Simon, maar slaagt er desondanks goed in om zijn eigen, nieuwe verhaallijnen stevig neer te zetten. Victor is een goed en vooral lief personage, gespeeld door Michael Cimino. Ook de andere personages, zoals Victor zijn ouders, zusje en vrienden zijn stuk voor stuk boeiende personages. Anthony Turpel is hartverwarmend en grappig als beste vriend Felix en Rachel Naomi Hilson kennen we natuurlijk van This is us. Alhoewel alle verhaallijnen typisch high school zijn, voelen ze oprecht door het spel van de cast.

Het is jammer dat Love, Victor eigenlijk zo braaf blijft. Het verhaal gaat dat de school enorm modern is sinds de legendarische Simon, maar daar is weinig van te merken. Het had allemaal wat gewaagder en gedurfder gekomen. Love, Victor is absoluut vermakelijk en vooral hartverwarmend lief, maar daar blijft het tot nu toe bij. De makers beloven wel een sexyer 2e seizoen, dus daar zijn zeker benieuwd naar!

Recensie: Love, Victor - seizoen 1

Love, Victor - seizoen 1

1  2  3  4  5

De serie zal gaan over Victor en het speelt zich in hetzelfde universum af als de film Love, Simon. Zo zal Victor naar dezelfde middelbare school als Simon gaan. In de trailer zien we Victor, een nieuwe student aan de Creekwood High School die aan het worstelen is met zijn seksuele geaardheid. Wanneer hij op een sollicitatie gesprek gaat bij een koffiebar, wordt hij afgeleid door de sexy assistent manager genaamd Benji en de insinuaties die Benji maakt. Victor vlucht utieindelijk weg van de sollicitatie.

Bekijk hieronder de trailer: