Recensie: The Mitchells vs. the Machines RECENSIE

Recensie: The Mitchells vs. the Machines

Als tienermeisje - Katie - eindelijk de kans krijgt aan haar doodsaaie gezin te ontsnappen, kan ze haar geluk niet op. Ze is toegelaten tot de filmacademie. Haar ouders en broertje zijn allemaal wat eigenaardig. Zo heeft broertje een fascinatie voor dino's en papa iets met bouwen en gereedschap. Het talent van Katie wordt totaal niet gezien en ze moet zichzelf bewijzen. Als ze eindelijk weg kan, besluit papa Mitchell dat het tijd is voor een roadtrip met het gezin om hun band te verbeteren, maar deze trip wordt ruw verstoord door een apocalyps van robots.

Wat je kunt verwachten? Een hilarische animatiefilm met een actuele boodschap: besteed eens wat meer tijd aan elkaar in plaats van de hele tijd op je computer of telefoon te zitten. Als er ineens een pratende telefoon de wereld overneemt, begint iedereen nader tot elkaar te komen. Dat deze film totaal niet realistisch is, maar toch wel de realiteit weergeeft is door regisseur Michael Rianda goed verwerkt in The Mitchells vs. the Machines.

De grappen zijn vaak een sneer naar de huidige techindustrie en generatie Y die compleet is opgegroeid met technologie. Dit - en de scheelkijkende hond die stiekem toch wel de hele tijd de aandacht trekt - is fantastisch verwerkt en zelfs als je nooit hardop lacht tijdens een film, zal The Mitchells vs. the Machines écht een lach doen verschijnen.

The Mitchells vs. the Machines is erg chaotisch, zo kun je rondvliegende gifjes en emoticons verwachten die de gevoelens en emoties van de personages nog eens verstreken. Tof gevonden, maar het wordt een rommelig geheel die ook weer de enorme informatie boodschappen van nu symboliseert.

The Mitchells vs. the Machines moet je gewoon kijken, het is een actueel en origineel concept met een bijzondere boodschap die jou een klein beetje laat beseffen dat je eens die mobiel aan de kant moet leggen en wat meer aandacht moet geven aan de mensen van wie je houdt. Je leeft bijna twee uur mee met De Mitchells die het moeten overwinnen van de slimme, futuristische robots en worden aangevallen door stofzuigers en torenhoge Furby's. The Mitchells vs. the Machines is vooral erg vermakelijk met écht goede cynische grappen en ook een emotionele lading, die niet altijd even goed naar boven komt vanwege het geweld aan verschillende beelden, lichtflitsen en gifjes op jouw tv-scherm.

The Mitchells vs. the Machines

1  2  3  4  5

Elke familie roadtrip krijgt met onverwachte problemen te maken. Soms kan dat een lekke band zijn, soms is dat een knuffel die vergeten is bij een tankstation en soms is dat een opstand van robots die een poging wagen om de mensheid uit te roeien. Dit overkomt het Katie Mitchell. Wanneer de aspirante filmmaker Katie Mitchell is aangenomen bij haar droomuniversiteit kan ze niet wachten om aan een nieuw hoofdstuk in haar leven te beginnen. Maar haar natuurliefhebbende vader Rick besluit dat het een goed idee is om Katie naar de universiteit te brengen zodat Rick, Katie en de rest van het gezin weer dichter bij elkaar kunnen komen. Dus gaat de hele familie op een roadtrip. Maar dan ontstaat er een technisch probleem waardoor geen enkel elektronisch apparaat het meer doet...

Bekijk hieronder de trailer: