Recensie: A Week Away RECENSIE

Recensie: A Week Away

De jonge Will heeft zijn beide ouders verloren en is hierdoor totaal ontspoord: hij steelt een politieauto en moet eigenlijk naar een jeugdgevangenis. Maar dan komt de optie om naar een zomerkamp te gaan. Alleen komt Will er bij aankomst achter dat het wel een heel speciaal zomerkamp is: een kamp voor gelovigen. Toch lijkt Will zich meer en meer thuis te voelen: hij sluit en een vriendschap en wordt verliefd op de dochter van de leider van het kamp.

A Week Away is een echte wegkijker: weinig inhoud, maar wel vermakelijk om te zien. Het verhaal is erg dun en is eigenlijk weinig meer dan bovenstaande beschrijving. Dit dan wel in een tienermusical gegoten. Daarbij grijpen de makers de kans om telkens een lied in te zetten die voornamelijk over God gaat. Je merkt echt dat ze het geloof in een positief daglicht proberen te zetten in deze A Week Away. De boodschap lijkt dan ook te zijn: geloof in God en alles zal goedkomen.

De knappe Bailee Madison (Good Witch) en Kevin Quinn (Bunk'd) - Will en Avery - zijn de acteurs die de A Week Away redden. Hun acteerwerk is erg goed: de romance die tussen de twee opbloeit spelen zij prima en dit is het beste onderdeel van de film. Naast dat deze twee acteurs ook goed kunnen zingen.

De onderwerpen die naast het geloof aan bod komen, zijn vooral geschikt voor tieners. Een verliefdheid, maar de twijfel of je wel goed genoeg bent. Het zoeken naar je eigen plek in de wereld of in een grote groep. En een tiener zijn, maar toch al zoveel in het leven hebben meegemaakt, waardoor je snel volwassen bent geworden. Dit brengen de acteurs nog wel aardig in beeld, maar dit wordt dan vaak weer onderbroken door een stuk zang. Wat dan ook af en toe geforceerd lijkt te zijn toegevoegd.

En daarbij de choreografie: het is af en toe dat je naar een schoolmusical van groep 8 zit te kijken. Waar het net niet tegelijk gaat en het een aandoenlijk, wat grappig geheel wordt. Dit is net zo in A Week Away en dit hoort toch eigenlijk niet in een grote film. Wat de makers hier hebben proberen te bereiken - en of dit bewust is geweest - blijft een raadsel. Als ze probeerden het Glee-gehalte te evenaren, zijn ze daar zeker niet in geslaagd.

Als je het gezang weglaat blijft er nog een dun verhaal over. De acteurs in de rollen van Will en Avery proberen A Week Away nog te redden met hun acteerwerk en zang, maar de slechte choreografie en de verborgen boodschappen over God en het geloof, doen afbreuk aan A Week Away

Recensie: A Week Away

A Week Away

1  2  3  4  5