Recensie: The Bold Type - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: The Bold Type - seizoen 1

Als vervanger voor Sex and the city, verscheen The Bold Type. The Bold Type is gebaseerd op Joanna Coles, de Cosmopolitan editor-in-chief die ook figuur stond voor de rol van Meryl Streep in de film The Devil Wears Prada.

In dit eerste seizoen word je meegenomen naar de wereld van het vrouwenmagazine, Scarlet. Daar werken de drie vriendinnen: Kat, Jane en Sutton. Ieder met een eigen functie en hun eigen problemen. En niet alleen problemen binnen het bedrijf, maar ook hun eigen problemen. Ze proberen op te komen voor de onafhankelijke vrouw, maar staan daarbij wel oog in oog met intimiderende personen.

In de eerste aflevering moet je je toch even door de aflevering heen worstelen. De knappe Sutton Brady (Meghann Fahy, One Life to Live) heeft een geheime relatie met een hogergeplaatste collega en het komt over alsof ze door hem, Richard Huner (Samuel Page, House of Cards), gebruikt wordt. Zo wil je naar tv schreeuwen dat ze bij hem weg moet gaan en dat hij haar alleen maar pijn gaat doen. Je ziet Sutton echt als zwak personage en dat maakt het dat je niet veel sympathie voor haar kunt opbrengen. Toch wordt het verloop van Sutton beter in de volgende afleveringen en kun je je meer en meer in haar verplaatsen én blijkt de affaire toch meer op liefde gebaseerd.

Samen met haar twee andere vriendinnen, Jane Sloan (Katie Stevens, Faking It) en Kat Edison (Aisha Dee, The Saddle Club), werkt Sutton samen bij een groot mediabedrijf. Ook Jane en Kat hebben zo hun problemen met het bedrijf waar het een harde wereld is als je wil blijven. Zo krijg je de Amerikaanse zakenwereld te zien met een romcom en modegerelateerd tintje. Een indrukwekkende aflevering is het wanneer Jane een artikel voor Scarlet moet schrijven over borstkanker. Haar eigen moeder is overleden aan deze vreselijke ziekte en Janes verdriet komt bij je binnen. Katie Stevens maakt deze aflevering en raakt je diep met haar acteerwerk.

Een andere verhaallijn in The Bold Type is dat Kat voor de eerste keer verliefd wordt op een meisje. Niet alleen heeft ze nog nooit gevoelens gehad voor een meisje, maar Adena (Nikohl Boosheri, Alia's Birth) is moslima en afkomstig uit een streng Arabisch land. En eigenlijk heeft Adena nog een relatie met een meisje in Parijs. De struggle die zij samen doormaken en de gevoelens voor elkaar zijn mooi verfilmd.

Sex and the city evenaren doet de serie niet, maar het is wel een vermakelijke serie die met maar 10 afleveringen een erg kort seizoen heeft. Gelukkig is seizoen 2 ook al te zien! The Bold Type is de eerste aflevering doorploeteren, maar daarna zijn Kat, Sutton en Jane als vriendinnen voor je die ook dezelfde herkenbare problemen meemaken net als iedere vrouw.

Recensie: The Bold Type - seizoen 1

The Bold Type - Seizoen 1

1  2  3  4  5