Recensie: Friends: The Reunion RECENSIE

Recensie: Friends: The Reunion

Eindelijk is het zover: DE CAST VAN FRIENDS IS WEER BIJ ELKAAR! De die hard fans van de show hebben ontzettend lang moeten wachten tot deze reünie kwam en te zien werd op televisie. Gelukkig kunnen we ons nu vermaken met de twee uur lange productie. David Schwimmer, Matt LeBlanc, Matthew Perry, Jennifer Aniston, Lisa Kudrow en Courteney Cox zijn bij elkaar gekomen voor Friends: The Reunion: een combinatie van een interview, het ophalen van herinneringen, het naspelen van scènes en het spelen van trivia vragen zoals in The One with the Embryos. Kortom: een geweldige bundeling van leuke momenten, die iedere fan minstens één keer gezien moet hebben!

Wat het belangrijkste is om op voorhand te weten: dit is géén aflevering van Friends. Het is een reünie, waar de acteurs bij elkaar komen en herinneringen ophalen. Ze zijn dus niet in karakter. Als je dit vooraf niet weet, zal het tegenvallen wanneer je de reünie gaat bekijken. Hier is veel verwarring over geweest, waardoor het handig is om te weten wat je te wachten staat.

De comedy serie Friends heeft van 1994 tot 2004 gedraaid. In Friends: The Reunion zie je hoe de cast opnieuw bij elkaar komt, maar hoor je ook gegevens over de serie: zo zijn er 263 episodes gemaakt, keken er 25 miljoen mensen per week naar de afleveringen en had de allerlaatste aflevering wel 52 miljoen kijkers!!! Alleen al dit soort dingen zijn bizar om als fan te horen, maar ook de acteurs zelf lijken onder de indruk van de cijfers.

In Friends: The Reunion wordt door host James Corden aan de acteurs gevraagd wat bijvoorbeeld hun favoriete aflevering was en worden herinneringen opgehaald. Tussendoor zie je ook stukjes uit de afleveringen die passen bij waar het gesprek over gaat. Je ziet oude bekenden (zoals meneer Heckles) terug in de aflevering.

Bekende acteurs en actrices die een gastrol speelden in de serie, zoals Reese Witherspoon en Tom Selleck, komen in beeld en halen ook herinneringen op. Hoe leuk is dat?! Ook personen die niet in de show zaten, zoals Lady Gaga, David Beckham, Kit Harington en Justin Bieber. Het beeld schakelt van het interview van James Corden bij de vijver, naar stukjes uit de afleveringen, naar de acteurs die op de set zijn en spelletjes spelen of het script van jaren geleden nog eens met elkaar doornemen. Zo zie je heel veel super leuke dingen, die op een goede manier aan elkaar verbonden zijn.

Het liefst zou ik (als echte fan) alles vertellen wat er in Friends: The Reunion gebeurd, zodat iedereen enthousiast wordt om deze te gaan bekijken! Wat veel fans betreft zou het nog wel uren langer kunnen duren, maar helaas!

De echte Friends fans kunnen zeker niet om deze reünie heen! Heerlijke uitspraken die we allemaal kennen, bloopers, weetjes over de show en de acteurs, en dat geweldige nostalgische gevoel. Er is eigenlijk maar één ding wat we kunnen zeggen: Friends: The Reunion moet je absoluut gezien hebben!!!

Recensie: Friends Reünie