Recensie: Lucifer - seizoen 5B RECENSIE

Recensie: Lucifer - seizoen 5B

Het vijfde seizoen van Lucifer is eindelijk verder te zien op Netflix! Het tweede deel van de populaire Netflix Original serie over de duivel zelf bevat acht afleveringen, net als seizoen 5A.

Het verhaal gaat verder waar het gestopt is: met de vader van Lucifer die plotseling opduikt. Ja, God dus... Samen met zijn broers moet Lucifer erachter zien te komen wat hun vader op aarde doet, maar ook wat ze kunnen doen om hem te helpen. Daarnaast haalt Lucifer zich iets in zijn hoofd wat hij wil bereiken, en dat praat niemand er meer uit...

Lucifer is eindelijk terug, en daar zijn we super blij mee! Lucifer, die wordt gespeeld door Tom Ellis, is de knapste duivel die we ons kunnen wensen. Naast de acteertalenten van de acteur kunnen we ook weer genieten van de sarcastische opmerkingen, goede dansmoves en zangkunsten van Lucifer. Daarnaast komen de personages die we kennen uit eerdere seizoen weer terug: Chloë, Dan, Maze, Linda en anderen. Voor fans van de Netflix serie is het fijn om al hun favoriete personages weer te zien.

Voor alle musicalfans is er een extraatje dit seizoen: aflevering 10 is een muzikale aflevering! We zijn wel gewend dat Lucifer op zijn piano speelt en zingt, maar in deze aflevering zingen en dansen andere personages ook! Niet alle zangkunsten zijn even goed, maar dat is ook niet per se het doel ervan. De acteurs zitten namelijk al sinds het eerste seizoen goed op hun plek en zijn niet gecast om te gaan zingen, dus kunnen we niet verwachten dat ze er allemaal bijzonder goed in zijn. Het gaat erom dat het geheel een swingende aflevering moest worden, en dat is gelukt.

Naast de dramatische hoofdlijn in Lucifer wordt er opnieuw in iedere aflevering een moordzaak opgelost. Alleen dit keer moet Lucifer zijn vader telkens onder ogen komen, waar hij niet blij mee is. Dit zorgt wel voor veel sarcastische opmerkingen, maar ook bijbelse uitspraken en referenties. Dit is niet nieuw, maar het gaat fijn door zoals we het graag zien.

Het is lastig om veel te zeggen over het plot van de nieuwe afleveringen van Lucifer zonder spoilers te geven over wat er gaat gebeuren. Daarom is het vooral raadzaam om, als je van de serie houdt, hem gewoon verder te kijken en zelf te zien hoe het verder gaat. Lucifer is in ieder geval een superleuke en spannende serie, die opnieuw de kijkers zal verbazen en overdonderen met onverwachte gebeurtenissen. Het einde van het vijfde seizoen maakt je dan ook nieuwsgierig naar het zesde (en helaas laatste) seizoen van Lucifer.

Recensie: Lucifer - seizoen 5B

Lucifer - Seizoen 5

1  2  3  4  5