The Bold Type - seizoen 4 RECENSIE

Recensie: The Bold Type - seizoen 4

In het vierde seizoen van The Bold Type leef je opnieuw mee met de belevenissen van (Meghann Fahy), Jane (Katie Stevens) en Kat (Aisha Dee) in New York die elkaar leren kennen bij het magazine: Scarlet. Alle drie hebben ze hun eigen problemen. Het seizoen start met een grote wisseling in de organisatie: hoofdredacteur Jacqueline heeft een nieuwe rol bij het blad en moet erg wennen aan haar nieuwe positie. Daar is zij zelf niet de enige in: ook de Scarletmedewerkers krijgen deze situatie ineens voor hun kiezen. Ineens ligt hun focus meer op digitaal, hoe gaan ze dat vormgeven?

De verhaallijn van Jane is erg aansprekend: ze heeft het BRCA-gen waardoor haar kans op borstkanker erg groot is. Ze worstelt hiermee en denkt eraan haar borsten preventief te verwijderen. Ondertussen krijgt ze alle steun van haar vriend, maar mist ze signalen die erop wijzen dat hij ook iets te verbergen heeft. Haar verhaal zorgt voor tranen in je ogen en is de verhaallijn die je emoties écht in The Bold Type trekken. Het besef dat je er eigenlijk alleen voorstaat en dat je je zelfs in een relatie zo eenzaam kunt voelen brengt Katie Stevens fantastisch over en zorgt voor behoorlijk wat kippenvelmomentjes.

Dan volgt ook het gelukkige koppel: de newlyweds Sutton en Richard. Zij gaan van hun enorme hoogte naar meerdere diepe dalen. Hoe gelukkig ze in het begin van de serie zijn, zo erg gaat het dan ook mis. Gaat hun liefde overwinnen? Of winnen de vervelende gebeurtenissen van hen? Voor het eerst dit seizoen krijgt ook Sutton iets kwetsbaars, waardoor je als kijker ook dit personage in je hart sluit. In de vorige seizoenen was ze een harde zakenvrouw die koste wat het kost wilde vechten voor haar plek bij Scarlet, maar juist dit seizoen wordt ze menselijker en dat is positief.

De verhaallijn van Kat is herkenbaar: haar gevecht met zichzelf en de acceptatie van diversiteit in de wereld. Het is een erg mooi om diversiteit zo aan bod te laten komen, maar los hiervan, begint in dit seizoen de verhaallijn van Kat wat in herhaling te vallen. Gaat ze wel of niet voor Adena? Valt ze nu wel of niet op jongens? En hoe zit de gaycommunity in elkaar? Het is wat hetzelfde als in de voorgaande seizoenen, dat is wat jammer en een klein minpuntje aan dit vierde seizoen van deze heerlijke serie.

Verder moet je natuurlijk ook dit vierde seizoen van The Bold Type kijken. Vooral Jane en Sutton zullen je ontroeren en de struggle van Kat zal voor zoveel mensen herkenbaar zijn. Ook Jacqueline krijgt een grotere rol en haar ogenschijnlijk perfecte relatie speelt een hoofdrol in dit seizoen. Leef weer mee met de herkenbare personages uit The Bold Type, waarvan iedereen zich wel in een van hen zal herkennen.

Recensie: The Bold Type - seizoen 4

The Bold Type - Seizoen 4

1  2  3  4  5