Recensie: Élite - seizoen 4 RECENSIE

Recensie: Élite seizoen 4

Samuel, Guzmán, Ander, Rebe en hun vrienden moeten weer naar school, waar opnieuw een hoop te beleven valt. Een nieuwe directeur en zijn drie kinderen zorgen voor opschudding. En iemand is in levensgevaar, maar wie? De leerlingen worden ondervraagt - wie is schuldig, wie weet er meer?

Élite is terug met een vierde seizoen! Het begint opnieuw met een mogelijke moord, wat niet super vernieuwend meer is. Toch weet Élite je weer naar binnen te trekken door je nieuwsgierig te maken wie het slachtoffer is. Het drama rond relaties en seks gaat ook door, wat je vast niet zal verbazen. Relaties beginnen, eindigen, of worden een stuk ingewikkelder dan nodig. Dat is nu eenmaal het leven op de middelbare school. In principe is hier niets mis mee, en met alle hormonen die de tieners door hun lijf hebben gieren, is het zeker niet gek. Wel is dit vierde seizoen van Élite nog voller gestopt met seksscènes dan de voorgaande seizoenen. Hier moet je tegen kunnen, want als je dit liever niet ziet, kun je deze Netflix Original beter overslaan.

Seizoen 4 van Élite telt 8 afleveringen. Een hoop personages ken je al, zoals Ander, Samuel, Guzmán en Omar, om er maar een paar te noemen. Zij worden door dezelfde acteurs gespeeld gelukkig, want zo zijn we aan ze gewend en kennen we ze. Nieuwe personages, met name het gezin van het nieuwe schoolhoofd, worden geïntroduceerd. Ze worden goed neergezet en door hoe ze gepresenteerd worden, begrijp je hun angsten en keuzes. Dit is een sterk punt aan Élite.

Al met al is dit seizoen weer net zo interessant als de voorgaande. Élite is leuk voor tieners, maar ook voor wat oudere kijkers die van tienerdrama's kunnen genieten. Er komen wel wat meer heftige onderwerpen aan bod, zoals een pooier die minderjarigen uitbuit. Netflix heeft een goed vervolg seizoen gemaakt, waardoor we benieuwd zijn hoe seizoen 5 er uit gaat zien.

Recensie: Élite seizoen 4