The Bold Type - seizoen 5 RECENSIE

Recensie: The Bold Type - seizoen 5

Het laatste seizoen van The Bold Type. Erg jammer dat het vijfde en laatste seizoen maar zes afleveringen heeft. Zo is het een wat vreemd einde waarin je eigenlijk zes afleveringen lang toeleeft naar het afscheid van de personages. Het voelt dan ook iedere aflevering alsof de makers het verhaal aan het afronden zijn.

Zo is Jacqueline bezig om haar relatie meer aandacht te geven en ze wil af van haar rol binnen Scarlet. Ze ziet zelf in Jane een perfecte opvolger, maar of Jane dit zelf ook wil? En Kat worstelt ermee of ze haar eerste liefde, Adina, niet te snel heeft laten gaan en wil nog een tweede kans bij haar. Sutton en Richard: komen ze nog bij elkaar? Of blijven ze om elkaar heen draaien. Eindelijk krijg je het antwoord.

Toch zie je in alles dat de regisseurs toewerken naar het einde. Een van de vreemdste en meest 'opvullende' afleveringen van The Bold Type seizoen 5 is toch wel dat Kat, Sutton en Jane besluiten te gaan micro-dosen: het drinken van hallucinerende thee met drugs hierin. Een vreemde keuze van de makers, want nooit eerder is naar voren gekomen dat een van de personages een voorstander was van drugs. Ineens blijkt Kat een stash met bijzondere softdrugs te hebben. En komen de drie vrouwen totaal van de wereld op hun werk bij Scarlet. Nog ongeloofwaardiger is wanneer iemand erachter komt en hier ook geen consequenties aan verbonden worden.

Dit laatste seizoen van The Bold Type is wat veel van hetzelfde: het lijkt alsof alles goed moet eindigen én dat het moet lijken of alle personages nu eindelijk hun leven op de rit hebben. Het voelt wat onrealistisch en je bent eigenlijk zes afleveringen lang aan het kijken naar veel opvulling, af en toe nog wat drama, maar voor al het toewerken naar het 'happy end' wat de makers voor ogen hadden.

Het vijfde seizoen heeft misschien een wat zoetsappig en niet bevredigend einde, toch voelt het vreselijk als je na als die uren The Bold Type afscheid van Kat, Sutton en Jane afscheid moet nemen. Het vijfde seizoen is dus een seizoen die iets te veel afronding heeft en de hele tijd toewerkt naar het vrolijke einde waarin iedereen gelukkig moét zijn.

Recensie: The Bold Type - seizoen 5

The Bold Type - Seizoen 5

1  2  3  4  5

In dit seizoen is Jacqueline bezig om haar relatie meer aandacht te geven en ze wil af van haar rol binnen Scarlet. Ze ziet zelf in Jane een perfecte opvolger, maar of Jane dit zelf ook wil? En Kat worstelt ermee of ze haar eerste liefde, Adina, niet te snel heeft laten gaan en wil nog een tweede kans bij haar. Sutton en Richard: komen ze nog bij elkaar? Of blijven ze om elkaar heen draaien. Eindelijk krijg je het antwoord.