Recensie: Black Widow RECENSIE

Pas op! Spoilers voor Avengers: Endgame

Recensie: Black Widow

Natasha heeft zich succesvol uit de klauwen van haar verleden gewerkt - dat denkt ze althans. Wanneer ze erachter komt dat de man die haar en andere meisjes uitbuitte en voor zijn eigen doeleinden trainde, nog steeds leeft en doorgaat met zijn werk, moet ze iets doen. Daarbij komt ze mensen uit haar verleden tegen, die ze daar liever had gelaten...

Black Widow is de superheldennaam van Natasha Romanoff, die wordt gespeeld door Scarlett Johansson. In deze Marvel film volgen we haar, wat verwarrend kan zijn als je niet weet dat dit verhaal zich jaren geleden afspeelt. In Avengers: Endgame sterft Romanoff namelijk. Om Black Widow een origin story te geven, heeft Marvel ervoor gekozen dit verhaal af te laten spelen in de tijd dat de Avengers opgepakt werden (aan het einde van Captain America: Civil War) - alleen Natasha en Steve (Captain America) zijn op dat moment nog op de vlucht.

Black Widow is een verhaal wat laat zien hoe het leven van Natasha Romanoff eruitzag voordat ze een Avenger werd. Dit is helaas niet zo glamoureus of mooi als je zou willen, maar als je op de hoogte bent van de rest van de Marvel Universe films weet je dat ze een naar verleden heeft. De film begint als Nat klein is, en samen met haar zusje speelt. Dan moet het gezin ineens vertrekken, maar je weet niet goed waarom. Hierdoor is meteen de toon gezet, want de spanning en het mysterie grijpen je meteen. Nadat de hoofdpersoon van haar familie gescheiden is wordt een tijdsprong gemaakt naar 2017. Ondanks dat ze haar zus en ouders al jaren niet meer gezien heeft, blijkt ze die toch nodig te hebben om haar missie te voltooien. Ze is namelijk vastbesloten om haar oude vijand Dreykov ten onder te brengen - maar dat kan ze niet alleen.

Naast spanning zit er ook aardig wat humor in Black Widow. De personages zijn erg sarcastisch en bestoken elkaar graag met vragen of gekke opmerkingen. Hierdoor zul je smakelijk kunnen genieten van deze film. Ook zitten er een hoop actiescènes in, maar dat zijn wij als kijkers natuurlijk gewend van Marvel.

Nieuwe personages worden geïntroduceerd, wat natuurlijk ook nieuwe acteurs betekent. David Harbour, bekend van zijn rollen als Hellboy en de sheriff in Stranger Things, speelt de vader van Natasha. Hij brengt een hoop humor en gekkigheid met zich mee. Dan is er nog Yelena, de zus van Nat, die gespeeld wordt door Florence Pugh. Zij is een leuk karakter, maar zorgt ook voor wat spanning en nare herinneringen uit het verleden. Al met al doen deze acteurs het super en zorgen ze voor een dynamiek die de film anders zeker niet gehad had. Er wordt gesproken over andere Avengers, maar geen van hen maakt een verschijning in de film.

Black Widow is een heerlijke film voor Marvel fans, maar ook voor liefhebbers van actrice Scarlett Johansson en vrouwen-power. Want dat laatste zit er genoeg in! Laat je verrassen door het verleden van Black Widow en de draai die hieraan gegeven is.

Recensie: Black Widow

Black Widow

1  2  3  4  5

In Black Widow, de nieuwste actie- en spionnenfilm van Marvel Studios, haalt het verleden van Natasha Romanoff (aka Black Widow) haar in. Achtervolgd door een kracht die voor niets zal stoppen om haar neer te halen, moet Natasha haar verleden als spion onder ogen zien. Ze krijgt hierbij opnieuw te maken met relaties die, lang voordat ze een Avenger werd, verbroken werden.

Bekijk hieronder de Black Widow trailer: