Recensie: Virgin River - seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Virgin River - seizoen 3

Mel heeft de schrik van haar leven gekregen toen ze Jack op de grond vond: bloedend en buiten bewustzijn. Dit seizoen van Virgin River begint waar het vorige geëindigd is. Al snel gaat het verhaal verder en worden we weer blootgesteld aan een hoop drama en zieken. Mel en Jack moeten het samen zien te redden, maar het is nog lastig voor het stel om hun leven samen voor zich te zien.

Virgin River is eindelijk terug met 10 nieuwe afleveringen. Deze zijn (gelukkig) allemaal tegelijk op Netflix verschenen, waardoor wij als kijkers meteen kunnen bingen. Dat is namelijk wat je wilt zodra je een aflevering gekeken hebt: de rest bekijken en zien hoe het verhaal verder gaat! Dit maakt ook het derde seizoen van Virgin River weer binge-waardig en heerlijk om te bekijken.

Liefhebbers van de eerdere seizoenen zullen weer genieten: het drama gaat door! Jack wordt naar het ziekenhuis gebracht, waar Mel moet wachten om te horen te krijgen of het nog wel goed komt met hem. Daarnaast is Preacher nog steeds degene die voor Christopher zorgt, wat het nodige gedoe met zich meebrengt. Brie is nog in het stadje Virgin River - zij twijfelt of ze wel wil vertrekken. Ze heeft ook het nodige meegemaakt, wat nog meer vragen en intrige met zich meebrengt.

De dynamiek tussen Mel en Jack is en blijft fijn om naar te kijken. Ze zijn zo met elkaar verbonden en op elkaar ingespeeld, dat het moeilijk is niet gek op hen te zijn. Ondanks haar liefde voor Jack, blijft Mel wel kampen met herinneringen aan haar overleden man Mark. Dit wordt op een mooie manier in Virgin River verwerkt: de serie laat zien dat het oké is om door te gaan met je leven, maar dat het onmogelijk is om iemand van wie je zoveel houdt, te vergeten. Dit maakt het allemaal realistisch en geloofwaardig, maar bovendien zorgt het ervoor dat je meevoelt met Mel en haar alle geluk in de wereld toewenst.

Een personage overlijdt die als sinds het begin in het verhaal zit. Dit is moeilijk en het verdriet wat de dorpelingen voelen, is voelbaar als kijker. Dit is een van de krachten van de serie: je voelt zo goed mee met het verdriet en de vreugde die de personages voelen! Dit is heel goed gedaan en zorgt voor allerlei gevoelens bij het kijken ervan.

De acteurs zijn dezelfde die we uit de eerdere seizoenen kennen. Het enige opvallende is de afwezigheid van Hope (gespeeld door Annette O'Toole). Dit is, zoals je wellicht zult verwachten, door de uitbraak van het Corona-virus. Zij kon helaas niet naar de set reizen om het nieuwe seizoen op te nemen. Wel is het probleem goed opgelost: er is een reden verzonnen waardoor Hope niet in Virgin River is. Door middel van videogesprekken is ze toch aanwezig, wat slim is en bij deze tijd past. Zo kunnen we toch nog een beetje van haar personage genieten, al is het niet zoveel als we graag zouden willen.

Virgin River is en blijft een heerlijke serie voor vrouwen, al moet je wel tegen een grote dosis ziekte en drama kunnen om ervan te kunnen genieten. Het eindigt weer met een fijne cliffhanger waardoor we hopen dat het vierde seizoen heel snel zal komen, zodat we die ook weer kunnen bingen!

Recensie: Virgin River - seizoen 3

Virgin River - seizoen 3

1  2  3  4  5

Aan het eind van het tweede seizoen zagen we dat Jack neergeschoten werd. De Virgin River seizoen 3 trailer laat gelukkig zien dat Jack nog in leven is! Wel begint de trailer met Jack die in het ziekenhuis is aangekomen en die aan het vechten is voor zijn leven. Gelukkig laat de Virgin River seizoen 3 trailer al snel daarna zien dat hij het heeft overleefd. Tussen hem en Mel lijkt alles weer goed te zijn, totdat Mel aan hem vraagt wat hij ervan zou vinden als ze samen een kindje zouden krijgen. En alhoewel we niet zijn directe antwoord te horen krijgen zien we Jack even later tegen Mel zeggen: "Ik kan niet de persoon zijn die je in de weg staat om moeder te worden.” Dat klinkt niet heel hoopvol...