Recensie: Never have I ever seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Never have I ever seizoen 2

Devi heeft het redelijk voor elkaar: ze heeft met Ben gezoend èn Paxton wil met haar afspreken. Ze vindt beide jongens erg leuk, maar wie moet ze kiezen? Een lijst met voors en tegens helpt ook niet, en dan neemt ze een besluit: ze zal ze allebei daten tot ze naar India verhuisd. Maar dan komt haar moeder met nieuws wat ze niet had verwacht en raakt Devi behoorlijk in de knoei...

Het tweede seizoen van Never have I ever is eindelijk op Netflix verschenen! Seizoen 1 eindigde met Devi en Ben zoenend in de auto - dat is ook waar seizoen 2 begint. Haar moeder is nogal boos, want wie gaat er nou een jongen zoenen als je net de as van je vader uitgestrooid hebt? Dit is overigens wel een logische reactie, maar Devi is een tiener die haar prioriteiten niet altijd helemaal op een rijtje heeft. In het eerste seizoen van Never have I ever hebben we al gezien dat ze niet de beste keuzes maakt, en dat is niet veranderd. Het is uiteraard nooit een goed idee om twee mensen tegelijk te daten, helemaal niet als die zo dicht bij elkaar in de buurt zijn. Als kijker weet je dat Devi hier niet goed aan doet - het is dan ook niet gek dat de situatie uit de hand loopt. Je hebt aan de ene kant medelijden met de hoofdpersoon, maar aan de andere kant vind je ook dat ze domme keuzes maakt en het ergens haar verdiende loon is. Omdat Devi een tiener is die een hoop heeft meegemaakt, ben je geneigd haar te vergeven. Maar of Paxton en Ben er ook zo over denken?!

Never have I ever gaat niet alleen over Devi. In dit seizoen is de rol van haar moeder iets groter. Zij gaat naar India om een woning te vinden en komt erachter dat het niet is zoals ze hoopte. Ook krijgt ze gevoelens voor iemand, wat ervoor zorgt dat ze verward raakt. Logisch, want haar man is overleden en ze hield zielsveel van hem. Je begrijpt als kijker dat ze veel aan haar hoofd heeft en soms alle drama van haar dochter niet ziet zitten. Ook nicht Kamala heeft aardig wat schermtijd, net als vriendinnen Fabiola en Eleonor. Het personage van Paxton wordt ook uitgediept, waardoor hij niet alleen maar de hunk blijft waar Devi naar hunkert. Door al deze personages, die goed neergezet worden, is Never have I ever interessant om naar te kijken.

Er zijn verschillende thema's te zien in deze Netflix serie. Devi zelf kampt met verlies, maar ook onzekerheid en de gevolgen van foute keuzes moet ze onder ogen zien. Er wordt ook aandacht geschonken aan eetstoornissen en LGBT. In afleveringen waar je geconfronteerd wordt met eetstoornissen staat een bericht weergegeven dat er hulp is wanneer jij (of iemand om je heen) dit ervaart en word je ook verwezen naar een website die je kan helpen. Dat is heel goed, want het kan ontzettend confronterend zijn om zoiets te zien wanneer je bekend ben met het probleem.

Never have I ever seizoen 2 is opnieuw grappig, over de top, sexy en een beetje verdrietig: alles wat een tienerserie moet bevatten. Maar ook als je ouder bent en van (tiener)drama geniet, is het tweede seizoen van Never have I ever iets voor jou! Als je het eerste seizoen leuk vond, zul je met de nieuwe afleveringen niet teleurgesteld worden.

Recensie: Never have I ever seizoen 2

Never Have I Ever - seizoen 2

1  2  3  4  5