Recensie: Chesapeake Shores - seizoen 4 RECENSIE

Recensie: Chesapeake Shores - seizoen 4

Na drie succesvolle seizoenen op het Hallmark Channel is Chesapeake Shores terug met een vierde seizoen. Helaas telt dit seizoen wel maar zes afleveringen en dus is er minder tijd om te genieten van de familie O'Brien. Na een turbulenter derde seizoen, waarin de familieleden eindelijk het een en ander hebben uitgepraat, gaat het er in seizoen 4 wat rustiger aan toe. Alhoewel, relaties komen ten einde, bestaande koppels zetten de volgende stap in een relatie en er komen ook enkele nieuwe karakters bij om het leven in Chesapeake Shores wat op te schudden.

Chesapeake Shores richt zich van oorsprong vooral op Abby. Sinds seizoen 2 was zij echter wat minder leuk om naar te kijken. Er was altijd zoveel drama om haar heen en ze had het altijd druk, maar ze liet weinig groei zien in haar karakter. In seizoen 4 komt hier verandering in. Alles staat op losse schroeven bij Abby en wat blijkt, dat is precies wat haar karakter nodig had. Dat én een nieuwe love interest, leraar Jay (acteur Greyston Holt). Al is het de vraag of Abby zich open stelt voor Jay, of blijft ze eeuwig smachten naar Trace?

Ondanks dat dit seizoen maar zes afleveringen bevat, zijn er voldoende ontwikkelingen bij alle personages. Zo zijn er meerdere (!!!) huwelijksaanzoeken en zetten Mick en Megan eindelijk de langverwachte stappen in vergiffenis naar elkaar. Bree en Connor blijven zoekende naar de volgende stap in hun carrière en in hun liefdesleven, Jess en David leren elkaar beter kennen bij het opnieuw starten van hun B&B droom en Trace krijgt opnieuw een zeer aantrekkelijk aanbod van zijn manager.

Al met al is het vierde seizoen van Chesapeake Shores opnieuw vermakelijk. Het is heerlijk feelgood en er is iets minder overdreven drama. De kinderen van de O'Brien familie worden beetje bij beetje een stuk volwassener en het is fijn om de ontwikkeling van de personages te zien, ook al gaat deze hier en daar nog net iets te langzaam.

Er is een vijfde seizoen aangekondigd van Chesapeake Shores en het belooft een bijzonder seizoen te worden. Fans van de show zijn verdeeld, nu is aangekondigd dat Jesse Metcalfe de show gaat verlaten. Wat dit betekent voor het liefdesverhaal van Abby en Trace, is de vraag, alsook in hoeverre de serie trouw wil blijven aan de boeken. Gelukkig komt Robert Buckley (bekend van vele Hallmark films en natuurlijk One Tree Hill) de cast versterken, al zal de serie vast en zeker enkele fans kwijtraken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier alvast de trailer:

Recensie: Chesapeake Shores - seizoen 4