Recensie: Jungle Cruise RECENSIE

Recensie: Jungle Cruise

De Britse Lily is er absoluut van overtuigd: de legende over de Tree of Life is waar en deze bevindt zich in het Amazonegebied in Brazilië. Samen met haar broer MacGregor reist ze af naar het gebied. Het enige wat ze nog nodig heeft, is een schipper. En wie beter dan Frank, die de wateren als geen ander kent en ook het nodige over de legende weet? Samen gaan zij op een avontuur wat heel anders loopt dan ze vooraf hadden kunnen denken...

Jungle Cruise is de nieuwste film van Walt Disney Studios. De film is gebaseerd op de attractie die hetzelfde heet, te vinden in verschillende Disneyparken rondom de wereld. Het is dan ook zeker niet gek dat er een film gemaakt is over dit spannende avontuur! Wat overigens leuk is om te weten, is dat Walt Disney zelf de rivier attractie voor de parken bedacht heeft!

Jungle Cruise heeft twee bekende en geliefde acteurs in de hoofdrol die al bij Disney bekend zijn: Dwayne Johnson speelt de rol van Frank, een schipper die geld bij elkaar probeert te schrapen om zijn boot te kunnen behouden. Hij was eerder voor Disney aan de slag toen hij de stem insprak van Maui in Vaiana. Emily Blunt speelt Lily en haar kennen we als Mary Poppins uit Mary Poppins Returns. Beide acteurs staan stevig in hun schoenen en blazen je omver met hun acteerwerk in deze film. Andere acteurs die schitteren in Jungle Cruise zijn onder andere Jesse Plemons, Jack Whitehall en Paul Giamatti.

Het verhaal van Jungle Cruise is volledig om een oude legende gebouwd: een boom die zieken beter kan maken met zijn bloemen; wie wil dat nou niet? Helaas zijn er altijd mensen die zoiets moois voor hun eigen doeleinden willen gebruiken, zo ook in Jungle Cruise. Het verhaal speelt zich af in de twintigste eeuw. Er zitten veel leuke en grappige momenten in de film. Zo was het in die tijd niet gebruikelijk voor een vrouw om een broek te dragen, en hier wordt vaak iets over gezegd tegen Lily: dat kan haar echter niet schelen. Frank is gek op slechte woordgrapjes en schijnt er niet mee te kunnen ophouden. Heel flauw, maar zeker vermakelijk om naar te kijken.

Het hele verhaal werkt toe naar het onvermijdelijke: het vinden van de Tree of Life, die weer in bloei moet komen en zo mensenlevens kan redden. Af en toe zit je zo in het verhaal dat je helemaal vergeet dat de boom bestaat: er gebeurt veel en alles wat je op het scherm te zien krijgt is even leuk. Jungle Cruise is een genot om naar te kijken en zal voor de meeste kijkers ook zeker een film zijn om meer dan eens te zien.

Deze film van Disney heeft alles: legendes, avontuur, actie, humor en liefde! Het is een absolute aanrader om Jungle Cruise te bekijken, hier zul je zeker geen spijt van krijgen! Wel is het zo dat de film vanaf 12 jaar en ouder te bekijken is: voor jongere kinderen zitten er echt wel te spannende stukken in.

Recensie: Jungle Cruise

Jungle Cruise

1  2  3  4  5

In Jungle Cruise is er een legende die zegt dat er in het amazonegebied een boom met helende krachten te vinden is, de Tree of Life. Lily (Emily Blunt) is een wetenschapper en samen met haar broer McGregor gaat zij op zoek naar deze helende boom. Maar de jungle is natuurlijk hartstikke gevaarlijk en daarom schakelen ze Frank (Dwayne Johnson) in. Hij is de kapitein van een rivierboot. Hij begeleidt Lily en McGregor tijdens hun gevaarlijke missie door de jungle op zoek naar de Tree of Life. En ondertussen proberen ze ook nog een Duitse expeditie voor te blijven!

Bekijk hieronder de trailer: