Recensie: The last letter from your lover  RECENSIE

Recensie: The last letter from your lover

Ellie is een jonge en ambitieuze journaliste in Londen. Ze heeft zelf de nodige gebroken harten ervaren en lijkt niet meer in de liefde te geloven. Tot het moment dat ze een liefdesbrief vindt uit de jaren 60. Ellie is nieuwsgierig en met behulp van een collega uit het archief gaat ze op zoek naar meer brieven, van wie de brieven zijn en.. wat er is geworden van hun liefde.

Jojo Moyes. We kennen haar allemaal. Ze is een zeer populaire auteur in het genre van de romans, met name bekend van het prachtige Me Before You. The last letter from your lover is een verfilming van het gelijknamige boek, in het Nederlands De laatste liefdesbrief. De film bevindt zich in het genre romantisch drama en is geproduceerd door Netflix. Je zou kunnen zeggen dat Jojo de moderne Nicholas Sparks is. Prachtige romans die zich uitstekend lenen voor verfilmingen. Of je het boek nu wel of niet hebt gelezen, The last letter from your lover is een echte aanrader voor fans van het genre. Het is een extra pluspunt dat de film ontzettend trouw blijft aan het boek (behalve dan het einde) van Jojo Moyes, iets wat wij boekfanaten altijd waarderen!

The last letter from your lover heeft een behoorlijk sterke cast, waaronder Felicity Jones als Ellie en Nabhaan Rizwan als de archiefmedewerker. Shailene Woodley en Callum Turner spelen de geliefden uit de jaren 60. Eigenlijk is de gehele cast stuk voor stuk enorm goed in deze film en ze zijn treffend gecast in hun rol (al had deze kijker verwacht dat de rollen van Felicity en Shailene juist omgedraaid zouden zijn).

Mooi aan de film is hoe de verschillende tijdlijnen en plaatsen te zien zijn. Zo zien we het snelle en moderne Londen, waar Ellie altijd haast lijkt te hebben en leeft op koffie en snacks. Daartegenover zien we de jaren 60 aan de Franse Riviera en het oude Londen. Als kijker droom je weg bij alle mooie locaties, prachtige zomerse outfits die Shailene draagt en de zwoele romantiek in de zomerzon! Tegelijkertijd zijn de scenes van Ellie grappig en herkenbaar, voor iedereen die het moderne daten zelf heeft meegemaakt. We zien romantiek via lange liefdesbrieven en een ontluikende verliefdheid via sms'jes. Deze afwisseling en tegenstrijdigheden zorgen voor een prachtig liefdesverhaal, maar ook voor voldoende luchtigheid.

The last letter from your lover is een heerlijk dromerige romantische film. Het is geen film met vele hoogtepunten, de film is niet zo bijzonder als Me before you, maar het is wel een fijne en vermakelijke film! Na het zien van deze film wil je nog maar een ding; een echte liefdesbrief schrijven (of toch lekker lui een brief ontvangen van iemand anders..)

The Last Letter from your Lover

1  2  3  4  5

Een journalist vindt een schat aan liefdesbrieven uit 1965 en gaat op zoek naar het mysterie van een geheime affaire. Ondertussen begint ze haar eigen liefdesverhaal.