Recensie: The mysterious Benedict society - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: The mysterious Benedict society - seizoen 1

Middenin wat de 'Grote Crisis' wordt genoemd, worden vier zeer getalenteerde weeskinderen uitgekozen om deel te nemen aan een speciale missie. Samen met vier volwassenen vormen zij The mysterious Benedict society. Het is de bedoeling dat de kinderen gaan infiltreren op een geheimzinnig internaat op een eiland. Het doel: achterhalen wie de directeur is op het eiland en wat hij te maken heeft met de 'Grote Crisis'.

The mysterious Benedict society is een serie op Disney+. De serie is gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van auteur Trenton Lee Stewart, gericht op kinderen in de leeftijd van ongeveer 9 – 13 jaar. Deze serie is dan ook een aantrekkelijke serie voor oudere kinderen, jongeren, maar is ook voor volwassenen erg leuk om te kijken. De serie is avontuurlijk, spannend en grappig. Kortom, voor ieder wat wils. En, een enorm pluspunt is dat – wanneer je de boeken ten minste niet hebt gelezen – de serie absoluut niet voorspelbaar is. Continu word je als kijker verrast en waar het verhaal heengaat, je hebt werkelijk waar geen idee.

De cast bestaat natuurlijk uit de vier kinderen, die worden gespeeld door Seth B. Carr, Mystic Inscho, Emmy DeOliveira en Marta Kessler. Los van Seth B. Carr zijn het nieuwe en opkomende sterren. Bij dit soort series is het altijd leuk om nieuw talent te ontdekken en alle vier de acteurs spelen hun bijzondere rollen met volle overtuiging. Ze zijn gemaakt voor deze rollen en voegen iets unieks toe aan de serie. Ze zijn slim, excentriek, gevoelig en ijzerscherp. Maar het mooiste is dat ze enorm puur en echt aanvoelen.

De vier kinderen spelen natuurlijk de hoofdrollen, maar ze worden bijgestaan door een aantal volwassenen. De bekendste hiervan is Tony Hale (van o.a. Arrested Development, Veep en Toy Story). Hij staat bekend om zijn droge humor en excentrieke rollen en Mr. Benedict is hem dan ook op het lijf geschreven. Andere rollen zijn voor MaameYaa Boafo, Kristen Schaal en Ryan Hurst. Over al deze rollen kunnen we eigenlijk niet teveel zeggen. Dat zou het verhaal enigszins verraden en het mooie aan deze serie is juist dat het een en al mysterie is!

The mysterious Benedict society is een fantastisch leuke serie vol originaliteit. Naast de cast, het sterke script, de briljante oneliners van personage Constance en het verhaal zijn andere pluspunten de muziek en de sets, waarmee ze een treffende sfeer weten neer te zetten.

Het is altijd een uitdaging om een boekenreeks te verfilmen. Zullen de echte, diehard fans deze serie waarderen? Als we de berichten op sociale media en critici mogen geloven, doet The Mysterious Benedict Society recht aan de geliefde boeken. Maar ook als je de boeken niet kent, is deze bingewaardige serie echt het kijken waard! En nu is het wachten en hopen op een 2e seizoen.

The mysterious benedict society - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Na het winnen van een studiebeurs, worden vier getalenteerde weeskinderen door meneer Benedict gerekruteerd voor een gevaarlijke missie om de wereld te redden van de "Grote Crisis". Reinie, Sticker, Kate en Constance moeten het geheimzinnige Leer-instituut voor Veritas en Verlichting infitreren om de waarheid achter de crisis te achterhalen. Als de directeur van het Instituut, Dr. Gordijn, de aanstichter van de wereldwijde paniek blijkt te zijn, bedenken de kinderen een plan om hem te verslaan.