Recensie: The Suicide Squad RECENSIE

Recensie: The Suicide Squad

Een team vol mensen met speciale gaven wordt door de Amerikaanse overheid op pad gestuurd om een buitenaardse bedreiging uit te schakelen. Task Force X, zoals ze genoemd worden, moeten alles doen om Starro te overwinnen. Als ze niet doen wat hen gezegd wordt, worden ze opgeblazen. Het team is samengesteld uit criminelen die de wereld niet zal missen als ze overlijden - als dat maar goed gaat!

The Suicide Squad is een op zichzelf staande film van DC Comics. De eerdere film Suicide Squad uit 2016 was geen succes, dus de makers hebben de films los van elkaar gemaakt en een poging gedaan om een beter resultaat te halen. Dat is ze zeker gelukt: The Suicide Squad is een stuk succesvoller en leuker om te bekijken dan Suicide Squad. Het is dus niet nodig om die film gezien te hebben - en als je die variant niets vond, betekent dat niet dat je de nieuwe variant ook niet leuk gaat vinden. Er zit veel humor in The Suicide Squad. Ook is de film bloederig, absurd en een tikkeltje vreemd: maar al deze dingen zijn niet gek wanneer je je bedenkt dat het een superheldenfilm is die is gebaseerd op comics.

Er zitten bekende acteurs in deze samenwerking van Warner Bros en DC. Allereerst natuurlijk Margot Robbie, die we al kennen van haar eerdere vertoningen als Harley Quinn. Verder zijn onder andere Idris Elba, Joel Kinnaman, Michael Rooker en Sylvester Stallone (als stem voor King Shark/Nanaue) in de film te zien.

Visueel zitten er wat tegenvallers in The Suicide Squad. Starro, de buitenaardse zeester van gigantisch formaat, ziet er meer uit als speelgoed dan een daadwerkelijke bedreiging. Natuurlijk heeft hij wel een gigantisch oog waarvan je liever niet wilt dat het op je valt, maar door de felle kleuren die het monster heeft, ziet hij er niet heel realistisch uit. Dat is wel jammer, want het doet een beetje onder aan de dreiging die het wezen uit moet stralen.

The Suicide Squad is een grappige actiefilm. Er zitten schrikmomenten in, maar ook humor en lekkere vechtscènes. Het is een prima film om lekker even je hoofd leeg te maken, maar je verwachtingen moeten niet al te hoog zijn. In dat laatste geval zal het tegenvallen, maar vergeleken met Suicide Squad uit 2016 is deze film een grote verbetering.

De beoordeling van vier hartjes heeft een kleine kanttekening: voor een geselecteerd publiek is The Suicide Squad een leuke film. Het grote publiek zal iets minder enthousiast reageren, maar toch wel kunnen genieten van de productie. Voor die mensen zal een beoordeling van drie hartjes iets gepaster zijn: maar de superhelden fan zal het eens zijn met de huidige score!

Recensie: The Suicide Squad

The Suicide Squad

1  2  3  4  5

Welkom in de hel, ofwel Belle Reve, de gevangenis met het hoogste sterftecijfer in de VS. Hier zitten de allerergste superschurken gevangen. En zij doen alles om hun vrijheid terug te winnen, zelfs al moeten ze zich daarvoor aansluiten bij de ultrageheime en dubieuze Task Force X.

Ook dit keer is het weer alles of niets voor een bonte verzameling slechteriken, bestaande uit Bloodsport, Peacemaker, Captain Boomerang, Ratcatcher 2, Savant, King Shark, Blackguard, Javelin en natuurlijk de geliefde psychopaat Harley Quinn. Zwaarbewapend worden ze op Corto Maltese gedropt, een afgelegen eiland waar het wemelt van de vijanden. Om hun vernietigingsmissie te voltooien moet de Squad door een jungle vol militanten en guerrillatroepen trekken. Ze worden bijgestaan door kolonel Rick Flag die ze in toom moet zien te houden, terwijl de technici van Amanda Waller intussen alles volgen wat ze doen. Ook nu weer kan één verkeerde beweging ze hun leven kosten. En het gevaar komt uit elke hoek: vijanden, teamgenoten en Waller zelf. Wie slim is, kan dus maar beter geen geld op ze inzetten.