Recensie: After we fell RECENSIE

Recensie: After we fell

Na het schokkende einde van After we collided gaat het verhaal van Tessa en Hardin verder waar het gebleven was. De vader van Tessa heeft haar gevonden en daar heeft het stel gemengde gevoelens over. Ook is hun relatie nog allesbehalve stabiel en krijgt Tessa de kans van haar leven: ze mag naar Seattle om daar voor Vance Publishing te gaan werken. Kan het stel dit obstakel trotseren?

After we fell is de derde film in de After-reeks, geschreven door Anna Todd. De serie is wereldwijd bekend en populair onder jonge vrouwen, en ook de films worden met open armen ontvangen. Wat een voordeel is aan de films, is dat ze erg dicht bij de verhaallijn uit de boeken blijven. Hierdoor weet je, wanneer je de boeken hebt gelezen, waar je aan toe bent. Het kan soms frustrerend zijn wanneer je een boekverfilming kijkt en er zoveel wordt veranderd dat het bijna een ander verhaal lijkt. Toch kan dit ook een negatieve eigenschap zijn: als lezer weet je wat er komt en word je dus weinig verrast.

Hardin is nog steeds een bad boy, maar niet op een aantrekkelijke manier. Hij heeft grote problemen met agressie en drank en zodra hij zich in het nauw gedreven voelt, haalt hij uit. Dit is nogal problematisch, omdat After we fell (en de voorgaande films) het idee schetsen dat dit aantrekkelijk is. Meisjes of jonge vrouwen moeten zeker niet denken dat de manier waarop Hardin met Tessa omgaat oké is, want dat is het niet. Dat is het nadeel aan verhalen over bad boys: ze worden neergezet als sexy en onweerstaanbaar, terwijl ze dingen uithalen die echt niet kunnen. Gelukkig zit er wat meer persoonlijke groei in het personage van Hardin dan voorheen. Hij doet zijn best om te veranderen voor Tessa. Het lijkt erop dat hij geschrokken is van de breuk tussen hen. Tessa is ook niet perfect en zodra Hardin iets doet wat zij niet leuk vindt, rent ze de armen van een ander in. Niet op seksueel of romantisch gebied, al deinst ze er ook niet voor terug om hem te raken waar het pijn doet. Een problematisch stel dus, wat niet met en niet zonder elkaar kan leven. Dit is niet vernieuwend. Zowel in de boeken als in de films heb je het gevoel van: alweer ruzie? Oké, en nu hebben ze weer seks. Om vervolgens nog eens knallende ruzie te krijgen. Snap jij het nog?

After we fell zit boordevol stomende seksscènes. Een beetje te veel, misschien. Het is wat ongemakkelijk om naar te kijken. Zelfs als je best tegen een goede seksscène kunt, zul je je afvragen of het nodig is dit zo vaak op het scherm te zien. Dit is wel hoe het verhaal in elkaar zit en blijft ook weer trouw aan de boeken van Anna Todd, dus negatief is het niet per se. Houd je niet van dit soort stukken? Ga dan vooral een andere film bekijken, want in After we fell kun je er niet omheen.

Wat erg jammer is, is dat er een aantal personen gerecast zijn. Christian Vance, zijn vriendin Kimberley, zijn zoontje Smith, Landon èn de moeder van Tessa zijn opnieuw gecast. Jammer, vooral wanneer je recent het voorgaande deel gekeken hebt. Het kan natuurlijk voorkomen dat een andere acteur wordt ingezet, maar bij After we fell is dit wel heel veel en daardoor valt het op. Trevor, die wordt gespeeld door Dylan Sprouse, is ook niet te zien in dit deel. Er wordt over hem gesproken, maar hij komt niet voor op het scherm. Voor fans van de knappe Zack and Cody acteur is dat zeker jammer!

After we fell is een leuke aanvulling op de voorgaande films. Het is geen hoogstandje qua verhaallijn of acteerwerk, maar geeft de kijkers wat de trailer beloofd: drama en seks. Een vervolg is ook aangekondigd, en dat is maar goed ook na het schokkende einde van de film!

Recensie: After we fell

After We Fell

1  2  3  4  5

Net als Tessa de grootste beslissing van haar leven neemt, verandert alles. Openbaringen over haar familie, en die van Hardin, werpen alles wat ze eerder wisten in twijfel en maken het moeilijker om hun zwaarbevochten toekomst samen op te eisen.

Bekijk hieronder de trailer: