Recensie: The afterlife of the party RECENSIE

Recensie: The afterlife of the party

Cassie is een echt feestbeest. Ze staat het liefst op de bar, met een glas alcohol en haar outfits bestaan puur en alleen uit glitter & glamour, altijd klaar om op pad te gaan. Wanneer ze door een bizar ongeluk sterft, belandt ze in een soort van tussenwereld. Van de engel die ze daar ontmoet, krijgt ze een lijstje met daarop drie namen. Het zijn drie mensen uit haar leven, met wie ze nogal wat goed te maken heeft.

The afterlife of the party is een bovennatuurlijke comedy op Netflix. De hoofdrol van Cassie wordt gespeeld door Victoria Justice, die bekend is van Victorious. Victoria Justice speelt de rol goed, al merk je wel dat ze afkomstig is van een echte kinderserie. Hier en daar wat over the top, waardoor haar emoties niet heel puur en echt overkomen. Maar in een comedy als deze, is dat gelukkig niet storend.

De film doet qua stijl een beetje denken aan Ghosts of girlfriends past, alleen is deze film wel echt meer op een jongere generatie gericht. Het is een echte feelgood en wat met name mooi is, is dat de romantische verhaallijn zich een keer op de achtergrond begeeft. De belangrijkste persoon is Cassie haar leven is namelijk haar beste vriendin. Dat maakt The afterlife of the party een mooie film waarin een keer een ode wordt gebracht aan de kracht en liefde van vriendschap. Haar beste vriendin wordt gespeeld door Midori Francis, die we kennen als Lily uit Dash en Lily. Ook zij speelt haar rol goed. Wanneer Victoria en Midori samen een scene delen, is het wel Midori die echt van het scherm spat en de aandacht weet vast te houden van de kijker.

Een ander opvallend castlid is Adam Garcia. Een acteur die zo nu en dan wel in films en series verschijnt, maar die we vooral kennen van de film Coyote Ugly (alweer meer dan 20 jaar geleden!). Speelde hij toen nog de jonge, aantrekkelijke love interest, nu speelt hij Cassie haar vader.

The afterlife of the party is een echte meidenfilm (12 jaar en ouder). De film wisselt goed af tussen luchtig en grappig, maar heeft tegelijkertijd een mooie, emotionele en spirituele ondertoon. De verhaallijn is vrij origineel, al is hij wel voorspelbaar. Het leukste aan deze film is dat weer eens een keer de vriendschap centraal staat in plaats van een romantische verhaallijn. En wat ons betreft, mogen er van dat soort films veel meer komen!

Recensie: The afterlife of the party