Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5A RECENSIE

Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5A

Tokio, Rio, Denver en alle andere overvallers zitten al dagen opgesloten in de Spaanse bank. Ondertussen is de Professor van buitenaf de hele organisatie aan het leiden; tenminste... Degenen in de bank weten natuurlijk niet wat er met hem gebeurd is, dus zij moeten zonder zijn instructies doen. Ondertussen is het leger opgetrommeld om de groep met geweld uit het gebouw te krijgen, levend of dood!

La Casa de Papel, of Money Heist, is bijna aan zijn einde. Het eerste deel van het vijfde (en laatste) seizoen van de razend populaire Netflix Original serie is nu te zien. Het gaat om vijf afleveringen. De rest van de serie, tevens bestaande uit vijf afleveringen, zal vanaf 3 december te zien zijn.

Dit seizoen van La Casa de Papel begint waar seizoen 4 geëindigd is. De overvallers zijn kapot van de dood van Nairobi en willen haar koste wat het kost wreken. Wat zo goed aan de serie is, is dat de overvallers de gijzelaars niet willen vermoorden. Door de manier waarop ze neergezet zijn ga je ze waarderen en zelfs hopen dat het ze lukt om de overval te plegen. Het plan is ontzettend goed uitgewerkt en er is overal over nagedacht. Zo nu en dan gebruiken ze wel geweld, maar als het niet hoeft, worden de gijzelaars niet aangeraakt. Omdat we de meeste personages al sinds het begin van de serie kennen, hebben ze een achtergrond en motieven voor het beroven van de bank. Je ziet ze als mensen, die misschien niet de juiste beslissingen maken, maar je weet wel waar ze het voor doen. Het is zeldzaam om naar criminelen te kijken en te denken, wat hoop ik dat het ze lukt!

Er gebeurd heel veel in deze paar afleveringen van de Netflix Original. Het verhaal wordt langzamerhand afgerond, waardoor het wel nodig is dat er vaart in zit. Je zult je dus geen moment vervelen bij het bekijken van La Casa de Papel seizoen 5. Het vuurwapen-gehalte is hoog en andere wapens als granaten zie je veel voorbij komen.

La Casa de Papel blijft een spektakel en als kijker van de serie wordt je na aflevering 5 opnieuw getrakteerd op een einde waardoor je denkt: is het al tijd voor de volgende afleveringen? Helaas zullen de fans moeten wachten tot december, wanneer de laatste afleveringen van de serie online komen. Pas dan zullen ze weten hoe het verhaal echt afloopt...

Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5A

La Casa de Papel seizoen 5

1  2  3  4  5

De bende zit al meer dan 100 uur opgesloten in de Spaanse bank. Ze zijn erin geslaagd Lisbon te bevrijden maar voelen zich verslagen nu ze iemand van de groep zijn verloren. Sierra heeft De Professor gevangen genomen en voor het eerst hebben ze geen ontsnappingsplan. Net wanneer het lijkt alsof het niet erger kan worden, komen ze tegenover hun machtigste vijand ooit te staan: het leger. Het einde van de grootste overval uit de geschiedenis nadert... Wat ooit begon als een roof, lijkt nu te veranderen in een oorlog.

• Schemergeesten - Angie Sage

• Het medaillon van Chagall - Reina Crispijn

• Soep. Bouillon. Brood.- Rachel Allen