Recensie: Kate RECENSIE

Recensie: Kate

In de film Kate zien we Kate, huurmoordenares en bezig met een belangrijke klus in Japan. Tussen klussen door tijdens een avondje uit wordt ze vergiftigd. Ze ontdekt dat ze nog maar 24 uur te leven heeft en wil deze tijd gebruiken om wraak te nemen op diegene die haar vergiftigd heeft. Door middel van geweld probeert ze erachter te komen wie haar vergiftigd heeft en probeert ze deze persoon te bereiken. Lukt het haar om dit binnen 24 uur te doen?

De film Kate begint vrij gewelddadig en de special effects komen nep en ongeloofwaardig over. De film is vrij over de top qua gewelddadige scenes en iedereen die maar in de weg staat moet dood. Daarnaast komen de vele gevechten erg ongeloofwaardig over. De film kent wat lugubere scenes en heeft verder de sfeer van een videogame. Kate is ziek en zwak maar weet toch nog zoveel mensen neer te knallen om haar doel te behalen, ook dit komt erg ongeloofwaardig over. Verder is het script niet echt vernieuwend en is het vrij voorspelbaar. Een half uur voor het einde wordt de film al opgebouwd alsof het einde bereikt is maar dan gaat de film nog een half uur door. Wat Kate enigszins interessant maakt is de locatie waar de film zich afspeelt. Dit is weer eens wat anders dan de standaard film die zich in Amerika afspeelt.

De hoofdrol van Kate wordt gespeeld door Mary Elizabeth Winstead die sterk acteerwerk neerzet. Zonder haar goede acteerwerk was deze film nog minder goed. Mary Winstead is bekend van een aantal films waaronder 'Live Free or Die hard' en 'Smashed'. Kate wordt bijgestaan door Miku Martineau die de rol van Ani speelt en Woody Harrelson in de rol van Varrick. Miku Martineau is een beginnende actrice die zich staande weet te houden tussen Mary Winstead en Woody Harrelson. Woody Harrelson heeft al in veel films en series gespeeld en je kan hem onder andere kennen van 'The Hunger Games', 'Now You See Me' en 'True Detective'.

Het verhaal van Kate is gewelddadig, ongeloofwaardig en voorspelbaar. Sommige gewelddadige scenes zijn zelfs wat luguber. Gelukkig weten de acteurs en de filmlocatie de film nog enigszins interessant te maken. Om deze reden krijgt de film maar twee hartjes.

Recensie: Kate