Recensie: Boeken van de Nacht  RECENSIE

Recensie: Boeken van de Nacht

In Boeken van de Nacht wordt Alex opgesloten in het huis van een heks. Yasmin woont ook bij de heks en heeft het voor elkaar gekregen om al die tijd niet vermoord te worden. Om de heks tevreden te stellen moet Alex iedere avond een spannend verhaal vertellen. Alex en Yasmin willen graag naar huis en samen proberen ze een manier te bedenken om te ontsnappen.

De film Boeken van de Nacht is een mysterieuze familiefilm voor kinderen van twaalf en ouder. In de film zien we Alex uit huis sluipen om zijn zelfgeschreven verhalen te verbranden. Voordat hij hiertoe komt wordt hij een kamer ingelokt en opgesloten. Wanneer Alex wakker wordt komt hij erachter dat hij is opgesloten door een heks. Om te overleven moet Alex iedere avond een spannend verhaal vertellen aan de heks. Alex en Yasmin ontdekken een geheim waardoor ze een plan maken om te ontsnappen, maar dat loopt niet helemaal zoals ze verwacht hadden.

Boeken van de Nacht is best een spannende film voor deze leeftijdsclassificatie. De opbouw van het verhaal, de surprise elementen en de spannende muziek zorgt ervoor dat je met ingehouden adem naar de film kijkt. Hierdoor is af te vragen of dit een goede film is voor alle twaalfjarigen. Er zitten best wat enge elementen in en spannende effecten die ervoor zorgen dat het misschien iets te spannend is voor sommige kinderen. Wel zorgt deze spanning, samen met het goed bedachte verhaal voor een meeslepende film. Verder is het verhaal gebaseerd op het welbekende verhaal van Hans en Grietje, de link naar dit oude verhaal wordt ook gelegd in de film wat het verhaal nog leuker maakt om naar te kijken.

In de film spelen Winslow Fegley en Lidya Jewett de hoofdrollen van Alex en Yasmin. Deze rollen weten ze heel erg overtuigend te spelen en het is leuk om naar deze jonge acteurs te kijken. Winslow Fegley komt uit een acteur familie en heeft al wat meer films op zijn naam staan. Lidya Jewett kun je kennen van 'Good Girls', 'Hidden Figures' of 'The Darkest Minds'. Krysten Ritter speelt de rol van de heks. Zij heeft al heel veel films en televisieseries op haar naam staan en je kunt haar kennen van onder andere '27 Dresses' en 'Confessions of a Shopaholic'.

Boeken van de Nacht is een spannende maar leuke familiefilm om te kijken. De acteurs spelen een hele goede rol in deze film en de verhaallijn, gebaseerd op Hans en Grietje, is interessant en meeslepend. Wel kan de film door het verhaal, special effects of de muziek soms misschien wel erg spannend zijn voor jongere kinderen. Om deze redenen krijgt de film vier hartjes.

Recensie: Boeken van de Nacht

Nightbooks (Boeken van de Nacht)

1  2  3  4  5