Recensie: Squid Game RECENSIE

Recensie: Squid Game

Seong Gi-hun zit diep in de schulden. De volwassen man woont bij zijn moeder en ziet zijn dochter bijna nooit, omdat hij als niet betrouwbaar beschouwd wordt. Seong Gi-hun wil alles doen om geld te verdienen, dus wanneer hij een aanbod krijgt om zes spellen te spelen waar hij geld mee kan verdienen, doet hij dit. Zich niet bewust van de gevaren die dit met zich meebrengt...

Squid Game is een nieuwe Netflix serie. Geen Engelse, maar een Zuid-Koreaanse serie dit keer. Squid Game is razend populair en is onderweg om één van de best bekeken Netflix series ooit te worden. Met 9 onheilspellende afleveringen zit je als kijker aan het scherm genageld en ben je ontzettend benieuwd wie het spel heeft gestart en waarom. De gezichten van degenen die voor het spel werken zie je als kijker niet. Ze dragen pakken en maskers, waardoor ze niet van elkaar te onderscheiden zijn. Dit zorgt voor extra spanning en mysterie, want je wilt vooral weten wie de grote baas is en wat zijn doel met het spel is.

De eerste aflevering begint met een introductie over het kinderspel Squid Game. Het wordt zo genoemd omdat de kinderen vormen in het zand tekenen, die bij elkaar genomen op een inktvis lijken. Aangezien de serie zo heet, zal het je niet verbazen dat dit een van de spellen is die gespeeld moet worden. Alle spelletjes zijn kinderspellen die de meesten dus vroeger ook gespeeld hebben. Voordat de kandidaten meespelen weten ze echter niet wat er op het spel staat: verliezen staat gelijk aan de dood. Het is dan ook niet gek dat er totale paniek ontstaat en bijna iedereen in eerste instantie wil stoppen. Maar het gigantische geldbedrag dat gewonnen kan worden lokt toch. Daarnaast is Seong Gi-hun niet de enige met torenhoge schulden, dus het geld is zeer welkom bij de deelnemers. Let wel, we hebben het niet over een paar honderd euro, maar over een geldbedrag van 45,6 miljard won! Omgerekend naar euro's spreken we hier over zo'n 33,2 miljoen euro!

Aan Squid Game beginnen 456 spelers. De winnaars krijgen per kandidaat 10 miljoen won, wat in een gigantisch spaarvarken wordt gedaan op het moment dat kandidaten overleden zijn. Om te overleven willen de spelers alles doen, inclusief anderen uit de weg ruimen. Het komt dus niet als verrassing dat Squid Game een bloederige en gewelddadige bedoeling is! Het concept doet een beetje denken aan The Hunger Games. Er is geen tussenweg: winnen of sterven.

In de eerste paar afleveringen is hoofdpersoon Seong Gi-hun vervelend en denk je: moet ik negen afleveringen lang naar hem kijken? Maar eenmaal in het spel zie je dat hij om anderen geeft en is hij een vriendelijk persoon. Dat zorgt voor groei in de serie en ook in het karakter.

Squid Game is een echte aanrader voor fans van thrillers, mysteries en spelletjes. Let wel: het is ontzettend bloederig en als je daar niet tegen kunt, is dit echt niet de serie voor jou. Verder is dit Zuid-Koreaanse spektakel een interessante nieuwe toevoeging voor Netflix.

Recensie: Squid Game

Squid Game - Seizoen 1

1  2  3  4  5