Recensie: Queenpins RECENSIE

Recensie: Queenpins

Iedereen heeft wel eens gehoord van de enorme sensatie van 'couponing' in Amerika. Het is het extreme geld besparen door coupons te sparen en op het juiste moment uit te geven. Queenpins gaat over Connie en JoJo die van couponing een crimineel, maar gigantisch welvarend bedrijf maken. Maar of ze dat kunnen volhouden zonder gepakt te worden, dat is de vraag.

Allereerst heeft Queenpins een enorm leuk en origineel plot. En het is ook nog gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen. De trailer belooft dan ook veel goeds, een komische misdaadfilm. Dit maken ze zeker waar. Queenpins is iedere seconde van de 111 minuten op en top vermakelijk. Hier en daar een beetje te flauw, maar dat is oké. Het plot is natuurlijk tof, maar ook de rest van het verhaal en de opbouw is goed.

De vrouwen Connie en JoJo worden gespeeld door Kristen Bell en Kirby Howell-Baptiste. Kristen is overtuigend als de gebroken, kwetsbare vrouw die absoluut een keer een 'win' nodig heeft. Met haar personage laten de makers van Queenpins zien waarom couponing zo verslavend is en wat voor type mensen zich daar in kunnen vastbijten. JoJo is daarin de meer impulsieve en hilarische tegenpool, goed gespeeld door Kirby. Deze twee actrices bij elkaar, dat blijkt goed te werken. Andere rollen zijn voor Paul Walter Hauser, die briljant is in de nerdy sufferd die deze vrouwelijke criminelen voor het eerst op het spoor is. Verder is er ook nog Vince Vaughn in de rol van de postrecherche, die halverwege de film de boel even flink komt opschudden. En dat is fijn, want anders zou de film toch wel wat ingezakt zijn.. Vince Vaughn en Paul Walter Hauser zijn een fijn duo en ze zijn goed op elkaar ingespeeld qua komedie. Een fijne afwisseling voor alle rollen die Vince normaal samen doet met Owen Wilson.

Al met al is Queenpins heerlijk vermakelijk. De film wordt vooral gepromoot onder vrouwen alleen deze film zal zeker ook prima bevallen bij de mannen onder ons. De film is met name komisch, maar laat ook zien hoe mensen gekke keuzes maken wanneer ze in het nauw zitten. Ondanks de grappen en grollen, heeft de film toch een soort van warme boodschap.

Recensie: Queenpins

Queenpins

1  2  3  4  5

Connie en JoJo zijn beste vriendinnen en ware coupon queens: ze proberen hun torenhoge rekeningen weg te werken door met kortingsvouchers geld te besparen op boodschappen. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de grootste namaak-coupon oplichtingszaak in de Amerikaanse geschiedenis.

Om de inkomsten in een hogere versnelling te krijgen, zetten ze een ingenieus coupon-kartel op en slagen ze erin supermarktketens voor ruim 40 miljoen dollar op te lichten. Maar terwijl de bankrekeningen van de BFFs volstromen en hun club intussen uit miljoenen leden bestaat, raken ze in het vizier van twee agenten die ingezet worden om de oorsprong van de frauduleuze coupons op te sporen... Queenpins is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de grootste namaak-coupon oplichtingszaak in de Amerikaanse geschiedenis.

Bekijk hieronder de trailer: