Recensie: No Time to Die RECENSIE

Recensie: No Time to Die

James Bond heeft zich teruggetrokken en is niet langer werkzaam als 007. Hij is samen met Madeleine vertrokken en probeert een leven met haar op te bouwen. Maar al snel blijkt dat dit niet toegelaten wordt, want er zijn mensen die James en Madeleine kwaad willen doen. Wat heeft dit allemaal te maken met Spectre? Noodgedwongen keert James terug naar de MI6 om een slechterik te bestrijden die massaal wil moorden.

No Time to Die is eindelijk te zien. Door het Coronavirus is de film meerdere keren uitgesteld, waardoor Bond fans erg lang moesten wachten om de nieuwste aanvulling op de reeks te kunnen zien. In No Time to Die probeert James te genieten van een rustig leven, maar als kijker weet je zeker dat dit niet voor hem weggelegd is. Dat past natuurlijk niet in het 00-verhaal!

Wat jammer is aan deze nieuwe Bond, is dat er een enorme opbouw wordt gemaakt die vervolgens halverwege de film omver wordt gehakt. Er zijn nog wel andere verhaallijnen die je blijft zien, maar het geheel wordt een beetje teniet gedaan door het overlijden van verschillende personen. Om te zien wie, wat, hoe en waarom, moet je zelf No Time to Die maar gaan bekijken. Het is zeker handig om Spectre gezien te hebben, omdat het verhaal hierop voortborduurt.

Wel zit er in No Time to Die weer heerlijk veel actie en er zitten een hoop gevechten in. James is wel een beetje onoverwinnelijk natuurlijk, want dat hoort bij het personage. Omdat James weg is gegaan, is er bij MI6 een nieuwe 007 aangesteld! Je kunt je voorstellen dat de ontmoeting tussen die twee niet super gezellig is... Dit zorgt voor wat humoristische aspecten wanneer de twee met elkaar in aanraking komen.

Qua opbouw is No Time to Die een typische Bond film: hij begint met een intro zoals je die alleen in James Bond films ziet, met het nummer 'No Time to Die' van Billie Eilish ter ondersteuning. Verder worden verschillende plaatsen bezocht, wat ook wel in iedere 007 film gebeurd. Dit zorgt voor dat gevoel waaraan je merkt dat je naar James Bond zit te kijken: alles voelt aan als een typische James Bond.

James wordt opnieuw (en voor het laatst) gespeeld door Daniel Craig. De slechterik in dit avontuur wordt gespeeld door Rami Malek, die vooral bekend is van zijn rol als Freddie Mercury in Bohemian Rhapsody. Bekenden uit de eerdere James Bond verhalen zijn weer te zien in No Time to Die: M (Ralph Fiennes), Q (Ben Whishaw), Madeleine (Léa Seydoux) en Moneypenny (Naomie Harris).

Al met al is No Time to Die best een vermakelijke actiefilm, maar er zitten wat dingetjes in die ervoor zorgen dat het geheel niet zo sterk is als eerdere Bond films. Dat is dan ook de reden dat deze film een beoordeling van 3 hartjes krijgt.

Recensie: No Time to Die

No Time to Die

1  2  3  4  5

In No Time to Die is James Bond uit actieve dienst getreden en is hij aan het genieten van een rustig leventje in Jamaica. Maar de rust is maar van korte duur, want zijn vriend Felix Leiter (Jeffrey Wright) van de CIA vraagt James Bond om zijn hulp. De missie is om een gekidnapte wetenschapper te redden, maar het blijkt dat de missie veel verraderlijker is dan gedacht. Bond kruist hierdoor het pad van een mysterieuze slechterik die gewapend is met gevaarlijke nieuwe technologie.

Trailer: