Recensie: You - Seizoen 3 RECENSIE

Recensie: You - Seizoen 3

Joe en Love zijn verhuisd naar de veiligste buitenwijk die er bestaat. Ze gaan een nieuw leven opbouwen in Madre Linda om daar hun zoontje Henry op te voeden, om hem de beste kansen in het leven te geven. Het enige probleem? Nu Joe en Love er wonen, is Madre Linda niet bepaald veilig meer… Niemand is veilig met dit stel in de buurt! Zeker niet wanneer Joe’s oog op zijn buurvrouw valt, en er een compleet nieuwe obsessie ontstaat!

You is terug met het langverwachte derde seizoen. Penn Badgley schittert opnieuw in de rol van psychopaat Joe, die zich keer op keer laat gaan en obsessies verliefd op een vrouw wordt. Nu Love zijn kind verwacht, die overigens al vroeg in de eerste aflevering op de wereld komt, zou je zeggen dat hij kiest voor zijn vrouw. Toch is dat niet het geval. Voor Joe is het onmogelijk om zich op slechts één vrouw te focussen - dat is wat het derde seizoen van deze serie mogelijk maakt. De obsessie begint en als kijker ben je benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Hoe verder je komt, hoe spannender het wordt en hoe meer je wilt zien! Dat is de kracht van You - ondanks dat het moeilijk voor te stellen is dat mensen zo verknipt zijn, wil je weten of het ze lukt en ga je zelfs een beetje hopen dat ze met hun slechte daden wegkomen. Vooral in het geval van Joe is dat zo. De meningen over Love zijn wat verdeeld, waardoor niet iedereen zo geïnteresseerd is in haar verhaal.

Net als in voorgaande seizoenen van You kijk je terug op de jeugd van Joe in flashbacks. Dit seizoen gaan ze over zijn tijd in het tehuis - waarin hij gruwelijk gepest wordt omdat hij ervan overtuigd is dat zijn moeder voor hem terugkomt. Daar bouwt hij een band op met de zuster, al ziet Joe haar misschien wat anders dan zou moeten. Het is wel weer interessant om een blik in zijn verleden te werpen en te zien hoe hij zo gewelddadig geworden is.

Nog voordat het derde seizoen van You op Netflix stond, werd het vierde seizoen al aangekondigd! De eerste drie seizoenen zijn gebaseerd op de boeken van Caroline Kepnes, maar er is geen vierde boek en daardoor weten we helaas niet hoe het vierde seizoen zal gaan lopen. Wij als fans zijn echter wel super benieuwd en hopen dat we niet te lang hoeven te wachten, want deze serie pakt je in en maakt je nieuwsgierig naar alles wat er nog kan komen!

You seizoen 3 is super spannend, interessant en ook weer wat luguber en bloederig: precies wat we konden verwachten na de voorgaande succesvolle seizoenen!

Recensie: You - Seizoen 3

You seizoen 3

1  2  3  4  5

Joe en Love zijn getrouwd en hebben een baby. Ze zijn naar Madre Linda in Noord-Californië, waar ze worden omringd door bevoorrechte tech-ondernemers, veroordelende mama-bloggers en Insta-beroemde biohackers. Joe is toegewijd aan zijn nieuwe rol als echtgenoot en vader, maar is bang voor de dodelijke impulsiviteit van Love. En dan is er zijn hart. Zou de vrouw waar hij al die tijd naar op zoek was, naast de deur wonen? Uit een kooi in een kelder ontsnappen is één ding. Maar de gevangenis van een perfect huwelijk met een vrouw die goed is in jouw trucs? Nou, dat zal een veel gecompliceerdere ontsnapping blijken te zijn.

Bekijk hieronder de trailer: