Recensie: Venom: Let there be Carnage RECENSIE

Recensie: Venom: Let there be Carnage

Eddie Brock en Venom zijn terug. Dit hilarische duo zit nog steeds met elkaar opgescheept. Cletus Kasady, een seriemoordenaar die dankzij Eddie ter dood veroordeeld is, wil hem voor het vonnis uitgevoerd wordt nog zien. Wanneer hij Eddie aanvalt en hem bijt, ontstaat er een nieuwe symbioot, namelijk Carnage. En Carnage is een stuk bloeddorstiger en minder goed in toom te houden dan Venom. De combinatie van dat wezen in het lijf van een seriemoordenaar kan natuurlijk niet goed aflopen…

Venom: Let there be Carnage is het vervolg op de Marvel film Venom uit 2018. Waar Venom nog erg vernieuwend was, valt het tweede deel op dat vlak een beetje tegen. Dat is natuurlijk logisch, omdat je het allemaal al eens eerder hebt gezien. Je weet beter waar je aan toe bent wanneer je Venom: Let there be Carnage gaat kijken dan toen in 2018 zijn voorganger uitkwam. De trailer was erg duister, maar de film verrassend grappig. Zo ook de tweede film, maar dit keer was dat geen verrassing meer. Dat is een van de redenen dat deze film voelt als meer van hetzelfde.

Ook is er opnieuw een tweede symbioot die kwaad in de zin heeft. Venom en Eddie moeten hem stoppen, omdat zij de enigen zijn die het kunnen. Dit is niet nieuw, maar de achtergrond van Cletus Kasady is gaaf neergezet en verklaard op zich een hoop aan de kijker. Je zult je dus niet vervelen bij het kijken van Venom: Let there be Carnage, maar ook minder vaak verrast worden en hardop lachen.

Het hoogtepunt van deze tweede Venom film is toch wel het moment waarop Venom Eddie op wil vrolijken en ontbijt voor hem maakt. Verder probeert Venom bij Eddie weg te komen omdat hij, gek genoeg, niet iedereens hersens op mag eten. Hij loopt op een evenement rond alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en omdat iedereen in kostuum is, lijkt het vooral alsof Venom erg veel moeite gedaan heeft. Lachen gegarandeerd!

Op bepaalde momenten voelt Venom: Let there be Carnage een stuk serieuzer aan, maar filmliefhebbers zullen zeker genieten van de acteurs. Tom Hardy schittert vooral in de scènes waarin Venom hem wil besturen, waardoor hij moet doen alsof zijn lichaam niet onder zijn eigen controle is. Woody Harrelson speelt Cletus op een geniale manier: je gelooft daadwerkelijk dat hij een beetje gestoord is.

Venom: Let there be Carnage is een leuke toevoeging aan het Marvel Universum en een grappige aanvulling op voorgaande film, maar geen bijzonder hoogstandje. Maar zeker wel een film om aan te zetten op een rustig avondje waarop je lekker onderuit wilt zakken en vermaakt wil worden!

Recensie: Venom: Let there be Carnage