Recensie: Army of Thieves  RECENSIE

Recensie: Army of Thieves

Army of Thieves is een Duits-Amerikaanse film over het kraken van kluizen bij verschillende instanties. Het is een prequel van de film Army of the Dead en staat op Netflix als een Thriller. In deze film wordt kluizenkraker Sebastian benaderd naar aanleiding van de video's op zijn Youtube kanaal. Hij wordt uitgedaagd om zijn kluiskraak skills te testen. Vanaf dat moment is Sebastian's leven compleet anders en wordt hij betrokken bij een groep dieven.

Wanneer Sebastian ingaat op het aanbod van Gwendoline weet hij niet wat hem overkomt. Hij mag de gaafste kluizen openbreken. Het gaat Sebastian niet om het geld maar om het verhaal rondom deze speciale kluizen. Wel neemt de groep grote risico's om hun doel waar te maken. Wanneer de groep ruzie krijgt splitsen ze zich. Vanaf dat moment is het ieder voor zich. Lukt het Sebastian om de prachtige en ingewikkelde kluizen te kraken in deze spannende film?

De setting van de film is vanaf het eerste moment erg mooi. We beginnen in een klein Duits plaatsje met prachtige straten. Tijdens de film komen we op verschillende plekken zoals Parijs en Zwitserland. De omgeving is werkelijk prachtig en helpt mee met de wereldse taak die de groep te wachten staat. Ook is de film vanaf het eerste moment spannend met hier en daar grappige momenten. Door de taak die Sebastian en zijn team te wachten staat, en mede door hun reputatie, begint de film super spannend. Het team heeft de opdrachten goed uitgewerkt maar lopen hier en daar wel tegen wat problemen aan. Dit zorgt alleen maar voor meer spanning, zeker wanneer de kijker erachter komt dat de politie de groep op de hielen zit. Het is een lange film van twee uur die wel gemakkelijk wegkijkt omdat het tempo er goed in gehouden wordt.

De hoofdrol van Sebastian wordt vertolkt door de Duitse acteur Matthias Schweighöfer. Matthias is een zeer succesvolle Duitse acteur die ontzettend veel films, voornamelijk Duits, op zijn naam heeft staan. Zijn tegenspeelster in de film is Gwendoline Star, gespeeld door Nathalie Emmanuel. Deze Britse actrice is bekend geworden door haar rol in Game of Thrones. Ook Ruby O. Fee, Stuart Martin, Guz Khan en Jonathan Cohen spelen een grote rol in Army of Thieves. Al met al een ontzettend gevarieerde en internationale cast.

Army of Thieves is een mooie, soms grappige maar vooral spannende film over het kraken van de moeilijkste kluizen ter wereld. Omdat het een leuke film is, ondanks de lengte van twee uur, krijgt de film vijf hartjes. Het is zeker een aanrader om te kijken en wie weet krijg je daarbij ook zin om het vervolg te kijken!

Recensie: Army of Thieves

Army of Thieves

1  2  3  4  5