Recensie: Love Hard  RECENSIE

Recensie: Love Hard

Netflix is er dit jaar vroeg bij. Al op 8 november verschijnt de eerste kerstfilm. Love Hard gaat over een journaliste die schrijft over allerlei dates die ze regelt via een datingapp. Vlak voor de kerst denkt ze de ware liefde te hebben gevonden via deze app en ze besluit 5000 kilometer te reizen om de man te verrassen. Alleen.. is hij niet helemaal wie zij dacht dat hij was.

Sinds een aantal jaar gaat Netflix de strijd aan met kanalen zoals Hallmark en Lifetime, die uitpuilen van de enorme aantallen kerstfilms die ieder jaar verschijnen. Love Hard is een van deze films. Opvallend aan de films op Netflix is dat het – in tegenstelling tot Hallmark – geen familiefilms zijn. De film zijn dus voor een iets ouder publiek en dat is fijn. Alhoewel, Love Hard is wat dat betreft nog vrij braafjes in vergelijking met bijvoorbeeld Holidate van vorig jaar.

De film zou je het beste kunnen omschrijven als een echte feelgood. Nina Dobrev is terug van weggeweest en speelt de hoofdrol als de impulsieve, ietwat naïeve maar enorm lieve Natalie. Ze is pittig en grappig en in het begin vrij egocentrisch. Gelukkig maakt haar personage een vrij mooie groei door. Jimmy Ouyang speelt de rol van de nerdy Josh. Een acteur van wie de carrière volop in de lift zit en die we binnenkort hopelijk veel vaker gaan zien. Ook speelt Darren Barnet – die we kennen van Never have I ever – een rol, en ditmaal speelt hij zowaar een personage wat past bij zijn eigen leeftijd.

Eigenlijk is Love Hard een enorm leuke en vermakelijke film. De film is modern en er is duidelijke chemie tussen de spelers (al is niet iedereen het daarmee eens). De cast speelt de rollen goed en de film heeft een prettig tempo. Toch is er online enorm veel kritiek op Love Hard. Waarom, vraag je je misschien af. Nou, Josh is een enorm schattige, charmante knul. De film is best wel stereotype, want hij wordt neergezet als een enorm saaie knul die een nerd is en absoluut geen meisje kan krijgen. Maar erger nog, de film praat catfishing goed. En tja, daar zijn we anno 2021 absoluut niet van gediend. Dus enerzijds zwijmel je weg bij het heerlijke romantische kerstgevoel van Love Hard, anderzijds voelt het einde toch niet helemaal oké..

Recensie: Love Hard

Love Hard

1  2  3  4  5

Nina Dobrev speelt de rol van Natalie. Natalie is een hopeloos romantische, maar eeuwig vrijgezelle LA-journalist. Ze denkt dat ze misschien wel haar ware liefde zal vinden als ze naar rechts swipet voor Tag. Ze neemt een sprong in het diepe en stapt op een vliegtuig om haar crush te verrassen voor de feestdagen. Eenmaal aangekomen ontdekt ze dat ze is gecatfished door Tag's jeugdvriend die even ongelukkig is in de liefde, Josh.