Recensie: Home Sweet Home Alone RECENSIE

Recensie: Home Sweet Home Alone

Home Sweet Home Alone is weer een nieuwe remake van de originele en super succesvolle Home Alone films. In deze film blijft Max Mercer door omstandigheden alleen thuis terwijl zijn familie naar Tokyo vertrekt voor de kerst. De dieven in dit verhaal, de McKenzies, hebben geldproblemen en denken dat Max tijdens hun open huis een waardevolle pop heeft meegenomen. De McKenzies willen deze pop graag terug zodat zij hun huis niet hoeven te verkopen. Dit mondt uit in een groot misverstand waar de McKenzies niet ongeschonden uitkomen.

Het verhaal is natuurlijk gebaseerd op de eerste succesvolle Home Alone films. En na een aantal remakes hebben de producers besloten dat er nog steeds andere verhalen rondom Home Alone geschreven kunnen worden. Wel doen ze dit met een knipoog naar zichzelf. In het verhaal zegt één van de personages letterlijk: "I don't know why they're always trying to remake the classics, never as good as the originals". Wat betekent 'ik snap niet waarom ze altijd nieuwe versies maken van de klassiekers, deze zijn nooit zo goed als het origineel'. Ook is er een link met de originele film. De politieagent die door de ouders naar het huis van de Mercers gestuurd wordt denkt dat zijn broer Kevin een grap met hem uithaalt, dit doet hij namelijk ieder jaar. Om deze reden hebben Max en de McKenzies alle ruimte voor de rest van de film.

Nu even over de film Home Sweet Home Alone zelf. Home Alone hebben we ondertussen wel gezien en het verhaal is al uitgemolken genoeg. Wel weten de makers met deze film weer iets nieuws toe te voegen. De boeven die inbreken zijn dit keer een stel met een eigen verhaal waardoor je met ze meeleeft tijdens het kijken van de film. De ongelukken die deze twee hebben komen wel erg ongeloofwaardig over, net als het misverstand en oorzaak van de inbraak. Met een goed gesprek waren ze er misschien ook wel uit gekomen, maar dan was er natuurlijk geen film geweest. Wel weet deze film een belangrijke boodschap over te brengen. Namelijk dat je huis geen thuis is zonder de familie die er woont. Het einde van Home Sweet Home Alone is zeker een toevoeging aan het verhaal van de redelijk ongeloofwaardige inbraak. Zo hebben de makers een kort stukje toegevoegd van een jaar later en dit is zeker hartverwarmend.

Home Sweet Home Alone is een leuke maar ook wel een beetje een afgezaagde toevoeging aan de Home Alone film familie. Desondanks is het voor het jongere publiek een leuke film om te kijken met een belangrijke en hartverwarmende boodschap. Om deze reden krijgt deze film vier hartjes.

Recensie: Home Sweet Home Alone

Home Sweet Home Alone

1  2  3  4  5

Home Sweet Home Alone is een reboot van de Home Alone franchise en is vanaf 12 november te bekijken op Disney+! In deze film volgen we Max Mercer die alleen thuis is achter gelaten, terwijl zijn ouders op vakantie zijn naar Japan. Maar dan probeert een getrouwd stel een waardevol erfstuk te stelen in het huis van de familie Mercer en moet Max er alles aan doen om ze tegen te houden.