Recensie: Red Notice RECENSIE

Recensie: Red Notice

De op één na grootste kunstdief ter wereld moet met een FBI-agent samenwerken om de grootste kunstdief van het moment te pakken te krijgen. Beiden zijn daar niet blij mee, maar eigenlijk heeft het tweetal weinig keus. Ze reizen de wereld over op zoek naar de laatste van de 3 kwijtgeraakte juwelen eieren van Cleopatra.

Red Notice is een Netflix Original film met in de hoofdrollen niemand minder dan Dwayne Johnson, Gal Gadot en Ryan Reynolds. Naast de grote rollen voor deze personen zijn ze voor het maken van de film blijkbaar ook de hele wereld over gereisd. Red Notice is dan ook de duurste Netflix film ooit gemaakt, en dat verbaasd ons dus niets.

FBI-agent John Hartley (Johnson) probeert zijn naam te zuiveren door de grootste kunstdief ter wereld te pakken te krijgen. Om dit voor elkaar te krijgen, heeft hij helaas Nolan Booth (Reynolds) nodig, die ook behoorlijk goed is in het stelen van peperdure kunststukken. Booth kan het niet goed hebben dat er iemand is die hem overtroffen heeft, waardoor hij ‘maar’ op plek twee staat van de grootste kunstdief ter wereld. De mysterieuze dief, beter bekend als The Bishop, laat niet lang op zich wachten. Sarah Black (Gadot) doet het tweetal een aanbod om haar te helpen het laatste ei te vinden, maar dit weigeren ze. Hierop volgt een overdreven maar grappig kat en muisspel dat wereldwijd gespeeld wordt. Door de verschillende locaties waar het verhaal van Red Notice zich afspeelt is het een leuke film, die je bovendien zin geeft om lekker op vakantie te gaan en van onze prachtige wereld te genieten.

Het is leuk om drie grote acteurs bij elkaar te zien in een film die niet precies is wat je op het eerste gezicht verwacht. Er zit voldoende actie en humor in het verhaal, maar echt een hoogstandje is het niet. Red Notice vliegt alle kanten op en probeert vooral van alles nét iets te veel, wat jammer is. Wel zitten er leuke plot twists in het verhaal waardoor je als kijker geïnteresseerd blijft. Maar verhaallijnen die terugleiden naar Hitler zijn misschien een beetje overbodig in het geval van een film als deze. De meningen over Red Notice zijn nogal verdeeld, maar regisseur Marshall Thurber zegt in een interview met The Hollywood Reporter dat een deel 2 en 3 best mogelijk zijn gezien het hoge aantal kijkcijfers. Wie weet!

Wanneer je Red Notice op Netflix gaat bekijken, verwacht dan geen bijster goede film met een heel goed uitgewerkt verhaal wat je continu op je tenen houdt, maar ga er lekker voor zitten en laat je vermaken. Ed Sheeran is ook te zien in de film; hij doet een cameo als zichzelf die voor fans van de zanger een leuke en zeer welkome toevoeging is. Red Notice is een prima film voor een rustig avondje, maar meer eigenlijk ook niet.

Recensie: Red Notice

Red Notice

1  2  3  4  5

Een Red Notice van Interpol is een wereldwijde waarschuwing om 's werelds meest gezochte personen op te sporen en op te pakken. Maar wanneer een gewaagde overval de top-profiler van de FBI (Johnson) en twee rivaliserende criminelen (Gadot, Reynolds) samen brengt, zijn de gevolgen niet te overzien.

Bekijk hieronder de trailer:

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton