Recensie: A Castle for Christmas  RECENSIE

Recensie: A Castle for Christmas

Sophie Brown is een best-selling auteur die na het falen van haar laatste boek op zoek gaat naar rust. Ze vertrekt naar Schotland totdat het nieuws tot rust gekomen is en ze weer terug kan keren naar Amerika. Het doel van haar reis naar Schotland is het kasteel bezoeken waar haar vader als kind gewoond heeft. Eenmaal aangekomen in Schotland wordt ze op slag verliefd op het prachtige kasteel wat resulteert in een strijd met de hertog.

In A Castle for Christmas arriveert Sophie Brown in Schotland en wordt met open armen onthaald door de plaatselijke brei club. Sophie wordt snel opgenomen in deze vriendengroep en heeft veel steun aan hen. Wanneer Sophie op bezoek gaat bij het kasteel waar haar vader vroeger woonde ontmoet ze een minder vriendelijke Schot. De hertog, Myles, zit diep in de schulden en doet er alles aan om het kasteel niet te verliezen. Wanneer Sophie aangeeft het kasteel te willen kopen is Myles niet blij met dit nieuws. Om ervoor te zorgen dat hij genoeg geld heeft om de winter te overleven sluit hij een contract af waarin Sophie tot de kerst heeft om te beslissen of ze het kasteel echt wil hebben of niet. Myles' zijn doel is natuurlijk om Sophie zo snel mogelijk weg te jagen. Myles en Sophie leren elkaar kennen en lijken voor elkaar te vallen... of spat dit sprookje tegen het einde uit elkaar?

Het verhaal van 'enemy to lover' in A Castle for Christmas voelt te snel en afgeraffeld geschreven. Er zijn veel momenten waarin Sophie en Myles aan het bekvechten zijn. Wat hierin mist zijn wat meer momenten waarbij Myles en Sophie tot elkaar komen en waaruit later een romantische relatie kan ontstaan. Nu komt de enemy to lover, ondanks dat we het aan zien komen vanuit het romcom perspectief, een beetje abrupt, ongeloofwaardig en geforceerd over. Ook veranderd Myles ontzettend snel van chagrijnige hertog in super vriendelijk en vrolijk persoon die helemaal weg is van kerst in zijn kasteel. Ook dit komt ongeloofwaardig over.

De setting van A Castle for Christmas is werkelijk perfect. Het kasteel is groots en prachtig, het dorp voelt warm en schattig aan en de overige personages passen perfect in het verhaal. Daarnaast wordt de kerstsfeer ontzettend goed neergezet door de versieringen. De hoofdpersonages Sophie en Myles passen ook goed bij het verhaal al voelen de rollen wat beperkt aan. Deze hadden wat meer uitgediept mogen worden in het verhaal waardoor er wat meer diepgang in zou komen. Het verhaal is verder leuk om naar te kijken. Sophie gaat terug naar haar roots en ontdekt dan dat ze het plaatsje en de mensen geweldig vindt. Het is een origineel verhaal en de acteurs zijn leuk om naar te kijken. De setting en de verhaallijn passen dan ook perfect binnen het genre van een romcom in kerst setting.

A Castle for Christmas is een verhaal over het vinden van onverwachte liefde ver van huis. Het verhaal past perfect binnen het genre van romantische comedy en de kerstsfeer wordt heel goed overgebracht. Wel voelt het verhaal en de twee hoofdpersonages soms wat geforceerd, ongeloofwaardig en hadden deze misschien verder uitgediept kunnen worden. Dit zou de film meer diepgang kunnen brengen, wat het gevoel van de film nog beter over had kunnen brengen. Al met al is het een leuke kerstfilm en krijgt dan ook vier sterren.

Recensie: A Castle for Christmas

A Castle for Christmas

1  2  3  4  5

Het verhaal gaat over Sophie, een beroemde Amerikaanse schrijfster die naar Schotland reist en een kasteel wil kopen. Maar de stekelige eigenaar, een Schotse hertog genaamd Myles, aarzelt om het kasteel te verkopen aan een buitenlander