Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5B RECENSIE

Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5B

Tokio is dood en het lijkt erop dat alles mis gaat. De overvallers doen hun uiterste best om al het goud te smelten en naar buiten te smokkelen, maar ondertussen wordt er van alle kanten geprobeerd hen te stoppen. Zullen de Professor, Denver, Rio en de anderen het voor elkaar krijgen, of eindigen ze allemaal in de gevangenis?

La Casa de Papel zit er officieel op. Deze laatste vijf afleveringen zijn het einde van de populaire Spaanse Netflix Original serie. Terwijl het aan de ene kant ontzettend jammer is dat het avontuur hier stopt, is er een prachtig en passend einde geschreven voor de serie. Dus ondanks dat het jammer is dat er geen nieuwe seizoenen meer komen, blijven fans met een goed gevoel achter. De grootste bankroof ooit is achter de rug!

Een aantal van de personages uit de serie zijn overleden in voorgaande seizoenen of afleveringen. Nairobi, Berlin, maar ook Tokio zijn niet meer aanwezig. Toch is er door middel van flashbacks nog wat ruimte gemaakt om ook die personen terug te zien, wat heel fijn is. Ook zien we nog meer over de zoon van Berlin, die niet lang geleden geïntroduceerd werd. Zijn rol in het verhaal wordt duidelijk op een heel onverwachte manier.

La Casa de Papel wordt zelfs in dit laatste seizoen nog ontzettend spannend, waardoor je wel door moet kijken als je eenmaal begonnen bent. Veel personages in de serie zijn zo slim, dat ze elkaar met gemak in de maling kunnen nemen. Als fan kijk je je ogen uit om te zien wat er precies gaande is, en dat maakt het einde van La Casa de Papel juist zo sterk!

Het is jammer dat La Casa de Papel nu echt voorbij is, maar het verhaal is op een heel mooie en passende manier afgesloten. We kunnen alleen maar hopen dat de makers zich op een ander project gaan storten wat minstens net zo geweldig is!

Recensie: La Casa de Papel - seizoen 5B

La Casa de Papel seizoen 5

1  2  3  4  5

De bende zit al meer dan 100 uur opgesloten in de Spaanse bank. Ze zijn erin geslaagd Lisbon te bevrijden maar voelen zich verslagen nu ze iemand van de groep zijn verloren. Sierra heeft De Professor gevangen genomen en voor het eerst hebben ze geen ontsnappingsplan. Net wanneer het lijkt alsof het niet erger kan worden, komen ze tegenover hun machtigste vijand ooit te staan: het leger. Het einde van de grootste overval uit de geschiedenis nadert... Wat ooit begon als een roof, lijkt nu te veranderen in een oorlog.