Recensie: A christmas love story RECENSIE

Recensie: A christmas love story

In 2019 bestond de Hallmark Countdown for Christmas 10 jaar en dat was een goede reden om extra uit te pakken met de kerstfilms. Eén van deze pareltjes van dat jaar was A christmas love story (alternatieve titel: A christmas song) met in de hoofdrol de fantastische Broadway ster Kristin Chenoweth. De film is onderdeel van de Hallmark Hall of Fame.

Katherine Clark heeft zelf een aantal successen gekend op Broadway. Nu leidt ze een wat rustiger leven en is ze lerares en dirigente van een kinderkoor. Ieder jaar geven een groots kerstconcert, een taak die zij zeer serieus neemt. Ze lijkt alles onder controle te hebben, maar vlak voor kerst heeft het lot nog een aantal verrassingen in petto voor haar. Zo haakt de liedschrijver plotseling af, is een van de kinderen uit het koor ziek en duikt er ook ineens een nieuwe jongen op bij het kinderkoor.

Het beste aan deze film is vanzelfsprekend Kristin Chenoweth, een wereldberoemde zangeres en actrice in zowel film als theater. Met name bekend door haar rol als Glinda in Wicked, maar ook bekend van kleinere rollen in tv-series als Glee en Schmigadoon! Ze is een fantastische actrice, die met haar stralende lach en persoonlijkheid gelijk van het scherm spat. In deze film kan ze naast haar uitstraling en acteren, ook haar zangstem goed kwijt. Deze kerstfilm past dan ook perfect bij haar.

A chrismas love story is niet de alledaagse luchtige Hallmark kerst film. De film voelt wat meer volwassen als sommige andere films, omdat het personage Katherine ook al een wat ouder (en wijzer) personage is. Je merkt als kijker algauw dat ze het een en ander heeft meegemaakt en dat achter haar glimlach ook wat verdriet schuilgaat. De film heeft een mooie opbouw en een goed verhaal, wat hier en daar wat raadselachtig is..

Andere rollen in A christmas love story zijn voor Scott Wolf als de charmante weduwnaar Greg. Kevin Quinn, die bekend is van enkele series op Disney Channel, speelt de rol van Danny. Hij is een leuke acteur die het goed doet. Hij doet enorm denken aan Zac Efron, ten tijde van High School Musical. Ondertussen is deze veelbelovende tieneracteur ook al te zien op Netflix, in de musical film A week away.

A christmas love story is een hartverwarmende film met een vrolijke (muziek)noot, maar ook hier en daar wat mysterie. Het is een vermakelijke kerstfilm met een goede cast en een mooi verhaal.

Recensie: A christmas love story

A Christmas love story

1  2  3  4  5

De dirigente van een jongerenkoor moet een nummer schrijven voor de show op kerstavond, maar ze is afgeleid door een jongen met een prachtige stem die haar koor komt ondersteunen. Dat feit is voor zijn vader ook nieuws...