Recensie: The Witcher - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: The Witcher - seizoen 2

Geralt en Ciri hebben elkaar eindelijk gevonden. De Hekser en zijn kind verrassing zijn samen, maar dat lost hun problemen nog niet op. Om haar te onderwijzen brengt Geralt haar naar Kaer Morhen, de plek waar hij als Hekser ook geleerd heeft onder Vesemir. Ondertussen is Yennefer wakker geworden bij Fringilla, maar er komen duistere tijden aan voor iedereen in het rijk.

Het tweede seizoen van The Witcher is eindelijk beschikbaar! In 8 afleveringen kunnen we het verhaal van Geralt, Ciri, Yennefer en Jaskier verder volgen. Een deel van de personages zijn elkaar uit het oog verloren, maar lijken toch een weg terug te moeten vinden naar elkaar. Henry Cavill schittert opnieuw als Geralt, een Hekser die zich voorheen altijd alleen bezig hield met zijn werk, maar nu voor een kind moet zorgen. Ciri, gespeeld door Freya Allan, maakt het hem zeker niet altijd gemakkelijk. Deels omdat ze de antwoorden op al zijn vragen niet heeft, maar ook omdat ze een jonge vrouw is die haar eigen persoonlijkheid aan het ontwikkelen is. Haar aanwezigheid bij Geralt en de andere Heksers zorgt ook voor een nogal sarcastisch en bijdehand meisje, wat als kijker erg leuk is om te zien. Anya Chalotra keert terug in de rol van Yennefer, die haar op het lijf geschreven lijkt. Gelukkig zien we ook Joey Batey terug als Jaskier. Ook keren onder andere de acteurs Anna Shaffer (Triss), MyAnna Buring (Tissaia), Mimi Ndiweni (Fringilla), Wilson Mbomio (Dara), Eamon Farren (Cahir) en Royce Pierreson (Istredd) terug in hun rol. Deze lijken iets belangrijker te worden voor het verhaal.

Het verhaal blijft voor een groot deel trouw aan de boeken. Dit tweede seizoen is grotendeels gebaseerd op het boek Blood of Elves. Wel is het personage van The Deathless Mother (gebaseerd op de legende van Baba Yaga) toegevoegd. Zij zorgt voor een extra spanningselement en een mooie finale aflevering, waardoor het voor kijkers fijn is dat ze is toegevoegd is. Een perfecte antagonist voor tegenover Geralt en Ciri!

The Witcher seizoen 2 is opnieuw spannend, avontuurlijk, gevaarlijk en heerlijk verslavend. Het verhaal pakt je vast en laat je niet meer los, waardoor je de acht afleveringen van een uur binnen een mum van tijd gekeken hebt. Om dan vervolgens te wensen dat seizoen 3 er ook al was! Gelukkig is dat derde seizoen wel al aangekondigd door Netflix, maar daar zullen we helaas wel op moeten wachten.

Na de aftiteling zit voor kijkers een grote verrassing: de trailer van de prequel serie The Witcher: Blood Origin! Deze speelt zich 1200 jaar voor Geralt af en laat het begin van de Heksers en het samenkomen van mens en elf zien. Ook deze serie ziet er veelbelovend uit!

Ook is er een tweede geanimeerde film aangekondigd na Nightmare of the Wolf èn komt er een kinderserie van The Witcher. Fans kunnen dus nog uitkijken naar een hele hoop Witcher-content.

Het tweede seizoen van The Witcher is heerlijk avontuurlijk, spannend, een perfecte dosis creepy en ook nog eens humoristisch. Wat willen we nog meer? Als je nog niet aan het tweede seizoen van de Netflix Original begonnen bent of nog niet alle afleveringen hebt gezien, zul je toch echt snel door moeten. Want je zult zeker niet teleurgesteld worden!

Recensie: The Witcher - seizoen 2

The Witcher - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Nadat Geralt of Rivia eindelijk Ciri heeft ontmoet, gaat seizoen 2 verder met de Witcher die zijn Child of Surprise naar Kaer Morhen brengt, waar hij zelf heeft getraind om een ​​Witcher te worden. Ervan overtuigd dat Yennefer stierf in de Slag bij Sodden, gelooft hij dat dit nu de veiligste plek is voor Ciri, die probeert de groeiende kracht in haar onder controle te krijgen. Terwijl de koningen, elfen, mensen en demonen van de verschillende continenten strijden voor heerschappij, moet Geralt prinses Cirilla tegen nog iets veel gevaarlijkers beschermen: de mysterieuze kracht die in haar schuilt.