Recensie: The Unforgivable  RECENSIE

Recensie: The Unforgivable

Ruth Slater heeft jaren vastgezeten voor de moord op de plaatselijke sheriff. Tegen de tijd dat ze uit de gevangenis komt, is haar zusje terecht gekomen bij een ander gezin. Door het trauma van de gebeurtenissen weet zusje Katherine er niets meer van af en is zij ook haar oudere zus vergeten. Ruth heeft een contactverbod, maar er is niets wat ze liever wil dan haar lieve Kat vinden…

The Unforgivable is een Netflix film met Sandra Bullock in de hoofdrol. De actrice kruipt in de huid van een ex gedetineerde die weer terugkomt in de samenleving. Dat is absoluut niet gemakkelijk, vooral niet wanneer mensen er achter komen wat ze gedaan heeft. Er zijn misdaden die minder geducht worden dan anderen en een daarvan is het doden van een politieagent. Ruth doet haar best om niet op te vallen en haar leven te hervatten. Ondertussen zoekt ze naar haar zusje, die pas vijf jaar oud was toen Ruth naar de gevangenis moest. De liefde voor haar jongere is ontzettend groot en als kijker voel je met haar mee, ondanks dat je weet dat ze een moord gepleegd heeft.

Naast Sandra Bullock (Miss Congeniality, Gravity) zitten er nog andere bekende acteurs in The Unforgivable. Zo sluit ze een vriendschap met Blake, die wordt gespeeld door Jon Bernthal (The Walking Dead, Fury). Andere belangrijke rollen worden gespeeld door Vincent D'Onofrio, Linda Emond, Aisling Franciosi en Will Pullen. Al deze acteurs spelen hun rol vol overtuiging en maken het verhaal interessant.

Wat voor sommigen misschien jammer is, is dat het tempo in The Unforgivable vrij laag ligt. Er wordt een hoop gepraat en de actie komt pas aan het einde. Voor een film van een uur en drie kwartier is dit wel een langzame opbouw. Het doet niets af aan de film en de boodschap ervan, maar kan er wel voor zorgen dat ongeduldige kijkers hem af zullen zetten. Wat jammer zou zijn, want het is een heel mooie en bijzondere film.

The Unforgivable gaat, zoals de titel al aangeeft, over een onvergeeflijke daad. Je vraagt je als kijker af of Ruth haar zusje nog terug zal zien en of die haar dan wel zal herkennen. Een film met een laag tempo maar een mooi einde wat kijkers tevreden stelt.

Recensie: The Unforgivable

The Unforgivable

1  2  3  4  5

Na jarenlang vastgezeten te hebben wordt Ruth Slater vrijgelaten na het plegen van een gewelddadig misdrijf. Toen ze de gevangenis in ging, liet ze haar jonge zusje alleen achter. Nu ze vrij is gaat ze naar haar op zoek.