Recensie: Sweet magnolias - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Sweet magnolias - seizoen 2

Het is alweer twee jaar geleden dat het 1e seizoen van Sweet magnolias uitkwam op Netflix. Wat hebben we lang moeten wachten, en dat met zo'n spannende cliffhanger! Wie zouden er in de auto zitten, die over de kop is geslagen? Ondertussen is het februari 2022 en daar is dan eindelijk het 2e seizoen. Het is tijd om terug te gaan naar het lieflijke stadje Serenity en weer in de levens te duiken van Maddie, Helen, Dana Sue en al hun vrienden en familieleden.

De eerste paar afleveringen voelen niet als vanouds. Zo zijn Dana Sue en Maddie niet zo 'likeable' als voorheen, de keuzes die ze maken zijn niet zo integer en ze zijn vooral veel met zichzelf bezig. Een voorbeeld hiervan is dat in de eerste twee afleveringen zo'n beetje iedereen in het plaatsje op dramatische wijze aan Maddie komt vertellen wat een geweldige moeder ze is en hoe goed ze omgaat met al het drama. Echter, Maddie heeft volop tijd om cocktails te drinken met haar vriendinnen, maar ze bekommert zich niet écht om haar kinderen. De sympathie award wint haar personage dus niet.. het grootste compliment gaat naar het personage Helen. Waar de rest van de serie soms iets te duf en iets te veel naar het niveau gaat van de zoveelste Hallmark kerstfilm, geeft Heather Headley continu geweldige acteerprestaties en is zij de stralende ster van iedere scene waar ze in zit.

Gelukkig pakt Sweet Magnolias de draad na een aantal afleveringen meer op en herkennen we onze geliefde personages weer! We waren vergeten hoeveel personages er waren in deze serie. In dit 2e seizoen zijn er zoveel verhaallijnen, klein en groot. Een nadeel van dat het er zoveel zijn, dat iedere verhaallijn zich maar heel langzaam ontwikkeld. Net als bij het 1e seizoen, blijft het tekort aan tijd het grootste minpunt van deze Netflix serie. Met twintig aflevering per seizoen, zou het nog zoveel meer kunnen zijn en worden dan het nu is.

Als je de fans moet geloven op social media, zijn de verhaallijnen van de kinderen en jongeren ook nu weer enorm populair en dat is terecht. Kyle, Ty, Annie, Jackson en Nellie worden weer goed vertolkt door de jonge acteurs en net als in seizoen 1, kunnen we geen genoeg van ze krijgen. Ook de personages Isaac en Noreen zijn goed geschreven en hun verhaallijn blijft enorm boeiend. Het grootste pluspunt aan Sweet Magnolias zijn de gecreëerde personages en de cast die ze goed vertolkt.

Waar Sweet Magnolias enorm goed in slaagt, is het creëren van mooie, warme, liefdevolle personages. De serie is zowel romantisch als dramatisch, maar het fijnste aan de serie is dat heerlijke échte community gevoel. Iedereen bekommert zich om elkaar en wanneer je thuis op de bank, onder je warme dekentje zit met een kop thee, voel je die liefde zo uit je tv stromen. Tegelijkertijd voelt het 2e seizoen wat traag en daardoor extra cheesy. Sweet Magnolias kijkt dus weer heerlijk weg, maar je blijft ook achter met het gevoel dat er veel meer in zou kunnen zitten...

Recensie: Sweet magnolias - seizoen 2

Sweet Magnolias - seizoen 2

1  2  3  4  5