Recensie: Space Force Seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Space Force Seizoen 1

Space Force gaat over de oprichting van het gelijknamige legeronderdeel onder leiding van Mark Naird. Tijdens het leidinggeven aan zijn stafleden loopt Mark tegen verschillende problemen aan. Ten eerste is er nog een generaal die leiding wil hebben over Space Force, Generaal Kick. Daarnaast zijn de Chinezen ook bezig met het koloniseren van de maan waardoor de plannen van Space Force versneld uitgevoerd moeten worden. Dit zorgt voor een aanvaring tussen de Chinezen en de Amerikanen op de maan, aangevoerd door Generaal Kick. Mark moet daardoor een plan bedenken om de astronauten veilig thuis te krijgen en tegelijkertijd zijn baan te behouden.

Als je een realistische serie over de ruimte verwacht kom je bedrogen uit. Space Force is een komedie dat zich afspeelt rondom het ruimte thema. De serie is weliswaar gebaseerd op de United States Space Force maar daar blijven de gelijkenissen bij. Als je van komedies houdt, is dit een leuke serie om te kijken waarbij er veel dingen gebeuren. Daarnaast proef je tijdens het kijken de satire rondom bepaalde gebeurtenissen in Amerika ten tijde van het spelen van deze serie.

Space Force bevat verschillende bijzondere karakters met ieder zijn of haar eigen verhaal. In dit eerste deel ligt de focus voornamelijk op Mark Naird en zijn gezin en minder op de overige personages. Desondanks is de samenstelling van het team bijzonder te noemen wat dit een leuke cast maakt om naar te kijken.

In Space Force spelen een aantal bekende namen. Mark Naird wordt gespeeld door Steve Carell, bekend van verschillende series en films zoals The office of The 40 Year-Old Virgin. Naast Carell speelt ook bekend gezicht Jimmy O. Yang, onder andere bekend van Silicon Valley, in de rol van Dr. Chan Kaifang. De laatste rol die ik uit wil lichten is die van Tony Scarapiducci. Deze rol wordt gespeeld door Ben Schwartz die een gelijksoortig karakter speelt in de Parks and Recreation serie en daarnaast bekend is van nog meer series en films.

Al met al is Space Force leuk om te kijken en een serie waarin zeker wat satire te proeven valt. Het is een grappige reeks met bekende acteurs en actrices. Als je een realistische ruimteserie verwacht moet ik je echter op voorhand waarschuwen, dit is niet het geval. Om deze redenen krijgt de serie vier hartjes.

Recensie: Space Force Seizoen 1

Space Force - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Mark (Steve Carrell) krijgt de leiding om een nieuwe tak van het Amerikaanse leger op te zetten. Deze nieuwe tak zal 'Space Force' gaan heten. Hij vertrekt met zijn gezin naar een legerbasis in Colorado waar hij de taak krijgt om de Amerikanen zo snel mogelijk weer naar de maan te sturen om de volledige dominantie van de Amerikaanse Armed Forces te claimen in de ruimte.

Bekijk hieronder de trailer: