Recensie: Bridgerton seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Bridgerton seizoen 2

Met smacht zaten we met zijn allen te wachten op de verfilming van het tweede boek van de Bridgerton serie. Het tweede seizoen staat in lijn met het tweede boek 'The Viscount who Loved me' of 'De verliefde Graaf' in het Nederlands. In dit seizoen staat Anthony, de oudste broer van Daphne, centraal.

Anthony is er in dit seizoen klaar voor om een vrouw te vinden en zijn taken als Graaf serieus te nemen. Wanneer de diamant van het seizoen, Edwina Sharma, bekendgemaakt wordt ziet Anthony haar dan ook als zijn enige mogelijke kandidaat voor het huwelijk. Hij stuit alleen op een klein probleempje, namelijk haar zus Kate Sharma. Zij moet absoluut niets hebben van Anthony en wil niet dat Edwina met hem trouwt. Edwina is debutant dit seizoen en wil natuurlijk graag gelijk een goede man vinden maar Kate, een oude vrijster aangezien ze in haar late twenties is en nog niet gehuwd is, wil natuurlijk alleen maar het beste voor haar zusje. Anthony moet alles in de strijd gooien om Kate en Edwina voor hem te winnen wanneer het onvermijdelijke gebeurt.

Voor trouwe lezers van de Bridgerton boeken is dit seizoen misschien even slikken. De acteurs zijn weer ontzettend knap en passen perfect in de geschreven rollen maar het verhaal is door de filmmakers nog sappiger gemaakt, en misschien wel meer dan dat nodig was. Het boek kent namelijk al wat intriges maar blijkbaar vonden de filmmakers het verhaal te braaf. Als fan van de boekenserie vond ik het jammer dat bepaalde momenten tussen Anthony en Kate niet verfilmd waren. Dit waren in het boek belangrijke momenten waarbij deze twee karakters, dan wel onbedoeld, een band opbouwden. Deze momenten waren minder aanwezig in de serie. Daarnaast draaide de serie er vooral om hoe het verhaal nog spannender en intrigerender gemaakt kon worden.  Een grote vraag tijdens het kijken van dit seizoen is dan ook waarom Anthony het zichzelf zo absurd moeilijk maakt met het huwelijksaanzoek terwijl hij van tevoren wist dat dit niet de juiste keuze was. Hiermee maken de filmmakers het zich ontzettend moeilijk om daarna weer in de juiste richting te moeten gaan. Dit was zeker een minpunt in dit seizoen.

Desondanks was ook dit seizoen van Bridgerton weer moeilijk tussen de afleveringen te pauzeren. De filmmakers weten ontzettend goed hoe ze moeten zorgen dat eenieder de serie niet meer uit kan zetten wanneer ze eraan beginnen. De intriges, de kostuums, drama, geheimen en verschillende verhaallijnen zorgen ervoor dat je aan het scherm gekluisterd zit. Het verhaal is spannend en terwijl iedereen hoopt dat Anthony de juiste keuzes maakt en een goed einde krijgt, weten de filmmakers daarnaast ook de anderen personages een rol te geven. Eloise zet haar onderzoek naar Lady Whistledown voort en Penelope blijft bezig om Colin in te laten zien dat zij er voor hem is. Daarnaast maken we kennis met een aantal nieuwe personages en spelen Lady Bridgerton en Lady Danbury weer onder één hoedje om de families te verbinden.

Kortom is ook dit seizoen van Bridgerton zeker weer een aanrader om te kijken. Het verhaal verschilt alleen wat meer van het boek dan misschien gehoopt. Daarnaast zijn er een paar keuzes gemaakt door de filmmakers waardoor het verhaal een onmogelijk moeilijke wending neemt. Uiteindelijk zetten ze dit weer recht maar dat maakt het verhaal wel sappiger en ingewikkelder dan misschien nodig was geweest. Om deze reden krijgt deze serie dan ook vier hartjes.

Recensie: Bridgerton seizoen 2

Bridgerton - Seizoen 2

1  2  3  4  5

In Bridgerton seizoen 2 zal Anthony Bridgerton centraal staan. In dit tweede seizoen probeert hij een huwelijk veilig te stellen met Edwina Sharma. Het enige obstakel is zijn aanstaande schoonzus, Kate Sharma, de meest bemoeizieke vrouw die zich ooit in een Londense balzaal heeft gewaagd. Wat de societydames ook mogen zeggen, Kate is ervan overtuigd dat Anthony een verschrikkelijke echtgenoot zal zijn. Ze is vastbesloten om haar zus te beschermen. Maar hoe beschermt ze haar eigen hart tegen de invloed van deze verleidelijke graaf?

Bekijk hieronder de trailer: