Recensie: Uncharted RECENSIE

Recensie: Uncharted

De slimme dief Nathan Drake (Tom Holland) wordt gerekruteerd door de doorgewinterde schatzoeker Victor "Sully" Sullivan (Mark Wahlberg) om een fortuin terug te vinden dat 500 jaar geleden door Ferdinand Magellan verloren werd. Wat begint als een roofoverval voor het duo, wordt een race om de prijs te bereiken vóór de meedogenloze Moncada (Antonio Banderas), die gelooft dat hij en zijn familie de rechtmatige erfgenamen zijn van dit fortuin. Als Nate en Sully de aanwijzingen kunnen ontcijferen en een van 's werelds oudste mysteries kunnen oplossen, kunnen ze een schat van 5 miljard dollar vinden en misschien zelfs Nate's lang verloren broer. En met behulp van de Spaanse schatzoekster Chloe Frazer (Sophia Ali) wordt het schatzoeken zelfs nog wat moeilijker.

Uncharted is natuurlijk de verfilming van de gelijknamige game Uncharted. En voor een gameverfilming is dit erg leuk gedaan. Het avonturen element komt goed terug in de film en als je Tom Holland soms wat knappe kunstjes ziet doen met snel een muur opklimmen geeft je dat ook een stukje van het gameconcept terug. De film geeft je wat je verwacht ervan: spanning, avontuur, humor en een grote schat. Daar komen nog wat sterke acteurkeuzes bij kijken en je hebt een hele vermakkelijke film met een goede chemie van de cast. Er zitten zelfs een paar verassingen in de film die niet iedereen zal zien aankomen wat zeker een pluspunt is. Tati Gabrielle en Antonio Banderas zijn ook erg sterk als slechterikken en geven de film een bepaalde flair. Het is zeker niet de film van het jaar maar als je niet teveel verwacht van deze gameverfilming en gewoon lekker vermaakd wil worden is Uncharted een aanrader.

Recensie: Uncharted

Uncharted

1  2  3  4  5

In Uncharted, een film gebaseerd op een van de succesvolste en best gewaardeerde gameseries aller tijden, maken nu ook filmkijkers kennis met de jonge, handige schatzoeker Nathan Drake (Tom Holland) tijdens het eerste avontuur met zijn partner, grappenmaker Victor “Sully” Sullivan (Mark Wahlberg). In dit spectaculaire actie-avontuur maken zij een gevaarlijke reis om de wereld op zoek naar ‘de grootste schat die nooit is gevonden’ en komen zo tegelijkertijd op het spoor van Nathans vermiste broer.

Trailer:

• De geest in het plafond - Emily Jackman

• Een schot in de roos - Iris Visser