Recensie: Hawkeye RECENSIE

Recensie: Hawkeye

Clint Barton is niet de enige die goed met pijl en boog overweg kan: nadat Kate Bishop hem als kind heeft zien vechten in de strijd om New York (de eerste Avengers film) wilde ze niets liever dan ook een superheld worden met pijl en boog. Wanneer Kate Clint opgezocht heeft wil ze met hem samenwerken - maar Clint wil vooral met rust gelaten worden. Hij rouwt nog steeds om de dood van Natasha en anderen. Dan komt een straatbende achter hem aan die op zoek is naar Ronin, niet wetende dat Clint en hij dezelfde persoon zijn. Zal het hen lukken om de straten van New York veilig te houden?

Hawkeye is een Disney+ serie die net voor de kerstdagen gereleased werd. Het verhaal speelt zich dan ook af rond die warme en gezellige tijd van het jaar. Clint wil bij zijn familie zijn, maar merkt dat het gevaarlijk voor hen is. Daarom stuurt hij ze vast weg met de belofte hen zo snel mogelijk achterna te komen. Kate Bishop is zo ongeveer de grootste Hawkeye fan die er bestaat en ze is super enthousiast om met hem aan het werk te gaan. Dit zorgt voor grappige momenten en irritaties bij Clint. Toch heeft hij Kate nodig en ondanks dat hij het niet wil, begint hij om haar te geven. Langzaamaan raakt het tweetal bevriend. Dit is vooral te zien wanneer Kate ziet dat Clint het moeilijk heeft op de avond wanneer hij eigenlijk filmavond met zijn vrouw en kinderen zou hebben. Ze staat bij hem voor de deur met films en kerstversiering om ervoor te zorgen dat hij zich niet alleen voelt. Hoe lief is dat?!

In Hawkeye zit originele acteur Jeremy Renner. Kate Bishop wordt gespeeld door Hailee Steinfeld, die veel humor maar ook een heel liefdevol karakter neerzet. Nadat Kate een hond redt zorgt ze voor hem: een super aandoenlijke Golden Retriever met slechts één oog. Alleen de knuffelbare hond is al een reden om de serie te bekijken. Andere personages die we kennen uit het MCU zijn ook te zien in de serie, maar om erachter te komen wie dat zijn, zul je de serie zelf moeten kijken.

Hawkeye ziet genoeg actie en focust zich ook lekker op de feestdagen. Mocht je de serie nog niet gezien hebben, kun je hem gerust nu ook nog kijken als je van de kerstsfeer houd. Het is niet per se een hoogstaande serie zoals Loki of WandaVision, maar zeker vermakelijk voor fans van de menselijke superheld met zijn pijl en boog.

Recensie: Hawkeye

Hawkeye

1  2  3  4  5