Recensie: The Adam Project RECENSIE

Recensie: The Adam Project

The Adam Project is de nieuwste tijdreis film die je echt moet zien! In deze film zien we Adam Reed die het moeilijk heeft met het plotselinge overlijden van zijn vader wanneer hij een vreemde man in de garage ziet zitten. Deze man blijkt heel veel over Adam te weten en dezelfde manieren te hebben. Dan komt Adam erachter dat dit een oude versie van zichzelf is die uit de toekomst komt. Samen proberen ze de problemen van de oudere Adam op te lossen en de wereld te redden van fouten die in het verleden gemaakt zijn en voornamelijk door een bepaald iemand gemaakt zijn.

In The Adam Project wordt een uniek verhaal verteld. Natuurlijk zijn er al veel films en series waarbij tijdreizen bestaat maar daar zijn de regels anders dan in dit verhaal. In de meeste films over tijdreizen mogen de mensen uit de toekomst niet praten met mensen in het verleden, bang om zo de toekomst te wijzigen. In deze film hoort dat officieel ook niet maar Adam doet dat toch. Gelukkig doet hij dit wel want zo heeft hij een handig hulpje bij zijn lastige opdracht. Het lijkt dan ook geen desastreuze gevolgen te hebben voor de toekomst, al is de uitkomst van opdracht die zij hebben dat misschien op zichzelf al. Het is leuk om te zien hoe beide Adams naast elkaar en met elkaar dit verhaal uitspelen. Het einde van de film is misschien een beetje een tranentrekker en maakt een mooi einde aan deze leuke film.

Er zijn een aantal bekende acteurs in The Adam Project. Zo wordt Adam, de oudere versie, gespeeld door niemand minder dan Ryan Reynolds. Ik kan het mij haast niet voorstellen maar mocht je deze acteur niet kennen, deze Canadese acteur is getrouwd met Blake Lively en is voornamelijk te zien in actie of komediefilms. Je kunt hem onder andere kennen van Deadpool, The Hitman's Bodyguard, The Hitman's Wife's Bodyguard, Free Guy, Red Notice en ga zo nog maar even door.

Naast Ryan Reynolds is er nog een zeer bekende acteur te zien in deze film namelijk Mark Ruffalo. Hij speelt de rol van Adam's vader en onderzoeker Louis Reed. Deze acteur is onder andere bekend als Bruce Banner of de Hulk in Marvel films maar heeft daarnaast in nog heel veel andere films gespeeld. Nog een bekende uit de Marvel films die terugkomt in deze film is Zoë Saldana, bekend als onder andere Gamora in de Marvel films. In deze film speelt zij de rol van oudere Adam's vrouw Laura Shane.

The Adam Project is dus een leuke film om te kijken met een paar zeer bekende acteurs die de hoofdrol spelen. Het is niet one of many films als het gaat om het hoofdthema tijdreizen, wat het een unieke film maakt. Om deze reden krijgt deze film dan ook 5 hartjes!

Recensie: The Adam Project

The Adam Project

• Verschenen (film):