Recensie: Along for the Ride RECENSIE

Recensie: Along for the Ride

Het tienermeisje Auden komt er langzaam achter dat ze haar tienerjaren een beetje heeft overgeslagen. Ze wilde het zo goed mogelijk doen op school, feesten kwam wel na de universiteit. Toch wilt ze tijdens de zomer erachter komen of er ook een andere kant aan haar is en daarom gaat ze bij haar vader en stiefmoeder logeren in Colby. Overdag werkt ze in de winkel van haar stiefmoeder. De moeder van Auden heeft een mening over alles en ziet het niet zitten dat haar perfecte, intelligente dochter zoveel tijd gaat besteden bij de nieuwe vrouw van haar vader. Auden valt niet meteen goed bij de meisjes die in de winkel werken. Dat komt omdat ze Auden meteen hebben zien zoenen toen ze in Colby aankwam, met de ex van een van de meisjes! Eenzaam gaat ze iedere avond buiten lezen, tot dat ze Eli tegenkomt...

De makers van To All The Boys I've Loved Before doen nog een poging op hetzelfde succes met Along for the Ride. Het verhaal is gebaseerd op een van de populaire romantische tienerboeken van Sarah Dessen. Deze film is een typisch liefdesverhaal voor tieners, maar weet toch diepere snaren te raken door met trauma's om te gaan. Auden (Emma Pasarow) en Eli (Belmont Cameli) hebben meteen een leuke klik en van de scénes kun je genieten. Het script is soms voorspelbaar, maar de personages maken zodanig een groei door en samen met de boodschap van de film is het een leuk verhaal om een avond bij weg te zwijmelen.

Als de twee op een 'quest' gaan om Auden te helpen een zorgeloos tienerleven te ervaren, leren de twee zich steeds beter kennen. De acteurs doen het erg goed, waardoor de dialogen te vergeven zijn. Het duurt niet lang voordat de twee ook moeilijke onderwerpen aankaarten en dan komt er wat wrijving. Beide personages kunnen nog niet goed praten over wat hun dwars zit, maar ze proberen elkaar te helpen.

De film heeft nu al veel kritieken op zijn naam staan, maar het is een film waar je niet meer van moet maken dan het is: een luchtige romantische tienerfilm. Als je op zoek bent naar diepgang kun je beter even doorscrollen, maar het is zeker een goede film voor fans van romantiek. De personages maken echt wat mee en leren ook van hun fouten. De chemie tussen Auden en Eli zorgen dat je blijft kijken, maar de problemen over ouders, trauma's, rouw, vriendschap en vertrouwen maken de film.

Recensie: Along for the Ride

Along for the Ride

1  2  3  4  5